בתנאים מגבילים

ח"כ באסל גאטס שוחרר ממעצר בית

בית המשפט שחרר ממעצר בית את ח"כ באסל גאטס המואשם בהעברת טלפונים סלולריים וכרטיסי סים לאסירי חמאס בכלא קציעות. היום הוגש כתב האישום, ואף חוק ההדחה נגדו תופס תאוצה (בארץ)

באסל גאטס היום בבית המשפט (צילום: יריב כץ - ynet)

בית משפט השלום ברחובות הורה היום (חמישי) לשחרר את ח"כ באסל גאטס ממעצר בית בו היה נתון בשבועיים האחרונים, על גאטס נאסר להתקרב למתקני שירות בתי הסוהר והוא חייב להיות צמוד למלווה מוסכם. השופט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר הבית ב 30 יום נוספים.

גאטס היום בבית המשפט (צילום: יריב כץ - ynet)

השופט נימק את החלטתו לשחרר את גאטס ממעצר בית ואמר: "אני סבור כי משחלפה תקופה שבמסגרתה הושלמה החקירה, שבה המשיב שהה במעצר בית מוחלט ולא הפר אותו, וניתן נגדו צו יציאה מהארץ והדרכונים הופקדו, ומדובר בח"כ מכהן שיש לאפשר את המשך פעילותו הפרלמנטרית - ניתן לנקוט בחלופת מעצר מידתית יותר".

בצאתו מבית המשפט תקף גאטס בחריפת את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט ואמר: "החלטת השופט שלא להיעתר לבקשה להאריך את מעצר בבית ב-30 ימים היא ההחלטה הנכונה. כרגע אני חשוף בפני היועץ המשפטי ולא נוהגים מולי בשוויון, הגיע הזמן שאנחנו נתקוף בחזרה".

בתוך כך, מפלגת 'יש עתיד' הודיעה היום כי תתמוך בהפעלת חוק ההדחה כלפי גטאס, בעקבות ההודעה על כתב האישום נגדו, כך שנכון לעכשיו ישנן 70 חתימות בעד הפעלת החוק, אך לשם כך זקוקים ל-90 חתימות.

גאטס היום בבית המשפט (צילום: יריב כץ - ynet)

קודם לכן תקף גאטס את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום ואמר: "זה היה צפוי. שופטים אותי ללא כל היגיון ופרופורציה. מנעו ממני תהליך של שימוע, שמגיע לי על פי חוק. זה אומר שאין הוגנות ואין תהליך שוויוני לח"כ ערבי. אעמוד על כך שמגיע לי שימוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר