"חוק הרב שלוש"

דוד אזולאי מבקש לאשר חוק שיאפשר לו לפטר רבני ערים

פרסום ראשון: שר הדתות מבקש להעניק לו סמכות לפיטורי רבני ערים לאחר המלצות ועדה פנימית שתוקם. בעבר הצהיר השר דוד אזולאי כי "במשמרת שלי לא ידיחו רבנים. לא אתן את ידי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יפטר רבנים? שר הדתות דוד אזולאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: ברבנות הראשית ובמשרד הדתות מתמודדים לעתים רחוקות עם רבני ערים שלא ממלאים את תפקידם נאמנה, אך אין להם את הסמכות לפטרם. בתזכיר הצעת חוק שנשלח היום (חמישי) לשרים מבקש שר הדתות דוד אזולאי לאפשר לשר הדתות המכהן לפטר רב עיר לאחר המלצת ועדה פנימית שתוקם, כך נודע ל"כיכר השבת".

בהסבר להצעת החוק שהופץ היום כ'תזכיר' נכתב: "מטרת החוק המוצע הינה אפוא לתת למשרד לשירותי דת ולרבנות הראשית כלים להתמודד עם טענות לחוסר תפקוד של רב עיר, ולאפשר להעביר רב עיר מכהונתו במקרים חריגים, וזאת בדומה להסדרים הקיימים בחוק ביחס לנבחרי הציבור ברשויות מקומיות וביחס לאיגודי ערים".

החוק מבקש לקבוע להסמיך את מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל למנות לאחר התייעצות עם הרב הראשי לישראל המכהן כנשיא מועצת הרבנות הראשית ועם ראש הרשות המקומית שבה מכהן הרב ועדה לבדיקת תפקודו של רב עיר לצורך מתן המלצה לשר האם יש להעבירו מתפקידו לפני תום תקופת כהונתו, וזאת אם לדעת מנכ"ל הרבנות קיים חשש שהרב אינו ממלא תפקידיו כנדרש".

הכותרת ב"כיכר השבת" לפני כחצי שנה

בהצעת החוק מודגש כי: "החוק המוצע מסדיר את הרכב ועדת הבדיקה ומטיל עליה חובה להעניק זכות טיעון לרב העיר בטרם תיתן המלצות לגביו".

ולסיכום: "החוק המוצע מסמיך את השר להעביר רב עיר מכהונתו, על פי המלצת ועדת הבדיקה, אם ראה שרב העיר אינו ממלא את תפקידיו כנדרש".

גורמים במשרד הדתות כבר העניקו לחוק החדש את השם "חוק הרב שלוש", על שמו של הגאון רבי אברהם שלוש, רבה של כפר סבא, בן 89, בטענה כי אינו מתפקד ואינו מתגורר בעיר בה הוא מכהן. במשרד מנסים זה תקופה ארוכה לפטר את הרב ללא הצלחה, ויש החושבים שדרך החוק החדש יהיה ניתן לעשות זאת.

עם זאת, יצוין כי השר דוד אזולאי אמר בעבר ל"כיכר השבת: "הבטחתי כבר מספר פעמים, במשמרת שלי לא ידיחו רבנים. לא אתן את ידי לזה, נקודה!". מה שאומר, או שהשר שינה את דעתו, או שיד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה במשרד הדתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר