אבל בעולם התורה והמוסר

ברוך דיין האמת: הגאון רבי משה שפירא - זכר צדיק לברכה

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר במוצאי השבת הגאון רבי משה שפירא זצ"ל, מגדולי בעלי המחשבה בדורנו, ורבם של בעלי תשובה רבים - לאחר מחלה קשה. ההלוייה מחר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה שפירא (צילום: ברוך אוביץ)

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הלך לעולמו הערב (מוצ"ש)הגאון רבי משה שפירא זצ"ל, מגדולי בעלי המחשבה בדורנו. בן 82 היה בפטירתו. הלוויתו תתקיים מחר בירושלים, והיא תצא בשעה 11 בבוקר מבית המדרש משכן משה בשכונת רמת שלמה.

הגר"מ שפירא סבל בשנים האחרונות ממחלה קשה ואושפז תכופות בבתי החולים בארץ ובארה"ב. תפילות נרגשות נישאו לרפואתו ברחבי עולם הישיבות ותפוצות ישראל, אולם מצבו החמיר לאחר ניתוחים וטיפולים מורכבים שעבר, ולפני כשבוע אושפז שוב כשהוא מורדם ומונשם.

עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן

הגר"מ שפירא זצ"ל, נחשב מגדולי בעלי המחשבה ו"מחדש" גדול בקבלה ובתורת הנסתר, כאשר אלפי בני תורה ואברכים הפכו לתלמידיו המובהקים. הגר"מ שפירא כיהן כנשיא וכראש ישיבת תורת חיים במוסקבה, זאת לצד תפקידו כראש רשת הכוללים של וולפסון.

שיעורו הקבוע בימי חמישי על פרשת השבוע על פי הקבלה הפך לשם דבר בעולם הישיבות ורבים השתתפו בו. בנוסף, הוא כיהן גם כראש ישיבת וכולל שב שמעתא, קרן המקוואות באירופה, ועסק רבות בקירוב רחוקים בדרום אמריקה.

בין חסידיו ותלמידיו הגדולים ניתן למנות לצד ראשי ישיבות, ראשי כוללים ודיינים ומשגיחים גם אנשי עסקים תומכי עולם התורה בהם אהרון וולפסון, צבי ליכטנשטיין, לייזער שיינער, אנדרי זולטי, אריאל קור ועוד.

הגר"מ שפירא נחשב לצד גאונותו ובקיאותו בכל מכמני התורה גם כבעל מוח חריף שנון ובעל ידע עצום בכל מדעי העולם, ורבים התייעצו עימו במגוון שאלות בכל תחומי החיים.

תלמידיו מספרים בהערצה כי "רבי משה שפירא זצ"ל היה מוסר ללא לאות למעלה מ-40 שיעורים בשבוע ולצד קנאותו הגדולה לפרטיותו ובריחתו הגדולה מפרסום, היה ידוע בכך שמטרתו היתה לחזק כל יהודי ויהודי גם הירוד ביותר השרוי במצב רוחני בעייתי או שהידרדר לא עלינו. המשגיח היה נוסע לכל חור נידח בעולם בכדי להעניק חיזוק לכל נשמה יהודית".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה הגר"פ גולדשמידט פרסם הודעת אבל מיוחדת: "הרה"ג רבי משה שפירא היה האיש שהניף את דגל קירוב הרחוקים בתוך המחנה הליטאי. מגדולי הוגי הדעות והמחשבה בעולם החרדי בדור האחרון. הוא השכיל לפתח שיח עם יהודים מתבוללים כדי לקרבם ולהחזירם לעמם ולתורת ישראל".

בעצרת תפילה לשימור בית העלמין הישן בווילנא

"דמותו האגדית ותורתו הפילוסופית החדשנית הפכה לנס ולמורה דרך להרבה מגדולי הרבנים ראשי הישיבות ומגידי שיעור ברחבי העולם וביחוד באירופה. אחד מתלמידיו הגדולים היה נשיא ועידת רבני אירופה השלישי הגאון הרב יוסף חיים סיטרוק זצ״ל. בעולם התשובה דובר הרוסית היה הוא הדמות המרכזית לאחר פטירתו של הגאון הצדיק רבי יצחק זילבר זצ״ל. הגר"מ שפירא היה אורח מבוקש בכינוסים הבינלאומיים של 'ועידת רבני אירופה' והדריך רבנים צעירים בנועם מיוחד ובטוהר מחשבה במסגרת הועידה ובארגוני הקרוב. חבל על דאבדין ולא משתכחין", מסיים נשיא 'ועידת הרבנים'.

הערב פרסם שר החינוך לשעבר גדעון סער (ליכוד) ברשתות החברתיות, את המלים המפתיעות הבאות: "'אנשי אמונה אבדו'. ענק המחשבה וענק המוסר הרב משה שפירא הלך לעולמו והותיר חלל עצום. זכיתי ללמוד במחיצתו וללמוד ממנו. יהי זיכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר