הוקלט בחשאי

עובד משרד החוץ התבטא נגד בכירים בריטיים ויפוטר

עובד שגרירות ישראל בבריטניה גרם למבוכה דיפלומטית כאשר עיתונאי אל ג'זירה הצליח להקליט אותו כשהוא מתבטא על הפלת פוליטיקאים בריטיים והוא יסיים את תפקידו (מדיני)

שי מסוט, בשיחה הבעייתית (צילום: מתוך הפרומו של אל ג'זירה)

מבוכה למשרד החוץ הישראלי: כלי תקשורת בבריטניה פרסמו הלילה (ראשון) סרטון בו נראה ישראלי העובד בשגרירות ישראל בלונדון כשהוא נוקב בשמות פוליטיקאים בריטים אנטי ישראליים, שהוא מעוניין "להפיל", כלשונו.

העובד, שי מסוט, נקב בין השאר בשמו של סגן שר החוץ הבריטי סר אלן דנקן. בעקבות הפרסום התנצל השגריר מרק רגב בפני דנקן וגינה את האמירות של העובד שנאמרו בשיחה אישית כשככל הנראה ישלם מסוט בתפקידו על הדברים או יותר מדויק על חוסר הזהירות.

הסרטון הוקלט בחשאי על ידי תחקירן רשת "אל ג'זירה" שהציג את עצמו כחבר ארגון פרו-ישראלי במטרה כדי לחדור לפעילות ארגונים אלו בבריטניה, ומתעד פגישה בין מסוט לדיפלומטית אחרת בשם מריה סטריצולו. במהלך השיחה שאל מסוט את סטריצולו האם היא מוכנה שיציע לה כמה שמות של חברי פרלמנט כדי שתפיל אותם. לאחר מכן אמר "היא יודעת איזה חברי פרלמנט אני רוצה להפיל", וציין את סגן שר החוץ הבריטי. בהמשך השיחה קרא מסוט לשר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון, "אידיוט".

לפי עיתון ה"גרדיאן" הבריטי, פוליטיקאי אחר שהוזכר בשיחה הוא קריספין בלאנט, ראש ועדת החוץ בבית הנבחרים, המחזיק בעמדות פרו-פלסטיניות. סטריצולו אמרה עליו כי הוא נמצא "ברשימת החיסול". כמו כן, דווח כי מסוט הציג את עצמו כ"קצין דיפלומטי בכיר" בכרטיס הביקור שלו, וכי הוא עובד בשגרירות מאז נובמבר 2014 - זאת על אף שהשגרירות טענה כי הוא עובד זוטר וחדש.

שגרירות ישראל בבריטניה מסרה כי היא מגנה את האמירות וכי מסוט יסיים את תפקידו בקרוב. דובר משרד החוץ הבריטי מסר כי "השגריר התנצל וברור כי האמירות האלו לא משקפות את עמדת השגרירות או ממשלת ישראל. לבריטניה קשרים חזקים עם ישראל והעניין הזה נגמר".

הרשת השידור הקטארית פרסמו פרומו לתכנית תחקיר שלמה המגלה כי תחקירן סמוי הצליח לחדור לשגרירות בלונדון ולארגונים פרו-ישראליים ולתעד מבפנים את פעילות הלובי הישראלי. הוא אף נכח באירוע שבו השתתף השר ארדן.

השגרירות מסרה בתגובה: "לא מייחסים אמינות רבה לתחקיר של רשת זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר