ציד בלתי חוקי

המלכודת האכזרית של ציידי החוחיות • צפו

עם רמקולים ופיתיון אכזרי של חוחיות חיות - כך עברייני סביבה מנסים לצוד בניגוד לחוק חוחיות המוגדרות כערך טבע מוגן. החשודים נעצרו בידי המשטרה וכתב אישום יוגש בקרוב(בארץ)

(צילום: נתן באינוסוביץ, רשות הטבע והגנים.)

ציד החוחיות, ציפורי שיר קטנות המוגדרות כערכי טבע מוגנים, אסור על פי החוק יחד עם גידול ומסחר בהן, אך הדבר אינו מרתיע כנראה עברייני סביבה רבים הפועלים לצוד בדרכים מתוחכמות את הציפור לצורכי גידול ומסחר בגין בצע כסף. זאת תוך התעללות אכזרית בציפורים הניצודות ואלו המשמשות כפיתיון.

לאור כך פועלת רשות הטבע והגנים יחד עם לוחמי מג"ב של משטרת ישראל וגורמי אכיפה נוספים על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה ולהעמיד את העוסקים בכך לדין תוך השתת קנסות ועונשים על מפירי החוק.

במסגרת מאמצי הפיקוח והאכיפה על פעילויות הציד, איתרו לאחרונה פקחי רשות הטבע והגנים ולוחמי מג"ב זירת מלכודות ופעילות ציד לא חוקי של כנופיה שעסקה על פי החשד בציד חוחיות בסמוך ליישוב טובא זנגריה.

הכנופיה השתמשה במלכודות מתוחכמות שהורכבו מפיתיון חוחיות חיות הקשורות באכזריות למקלות יחד עם רשתות לכידה המופעלות מרחוק באמצעות חוטים. בזירה נמצאו בנוסף שאריות מזון וכן רמקולים ניידים, שהשמיעו ציוצי חוחיות על מנת לפתות את החוחיות להגיע לכיוון המלכודת ואז ללכוד אותן מרחוק באמצעות הרשתות שהוצבו בשטח.

במסגרת מבצע האכיפה בשטח נתפס על ידי כוחות מג"ב בשיתוף פקחי רשות הטבע והגנים חשוד אחד, שכבר קשר עצמו לזירה, כאשר על פי הממצאים בשטח וההערכות ראשוניות נראה כי בציד עסקו חשודים נוספים אשר ברחו מהזירה עם הגעת הפקחים ולוחמי מג"ב.

בעקבות תפיסת החשוד בזירה והממצאים בשטח, פתחה רשות הטבע והגנים בחקירה ועם השלמתה תפעל להגיש כתבי אישום כנגד מפירי החוק.

לדברי נתן באינוסוביץ, פקח במחוז צפון של רשות הטבע והגנים, "לצערנו אנו נתקלים בתופעה נרחבת של ציד חוחיות לא חוקי, כאשר הציידים, מעבר לזה שעושים זאת בניגוד לחוק גם משתמשים במלכודות אכזריות ביותר ומגוון אמצעים מתקדמים יותר כגון הרמקולים הניידים המשמיעים ציוצים. אנו נמשיך לפעול במירב המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לצמצם ולמגר תופעה זו ולהעמיד את האחראים על כך לדין. במקביל נפעל עד כמה שניתן כדי להחמיר את העונשים הקבועים בחוק, שכרגע כנראה אינם מרתיעים מספיק את מפירי החוק".

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל ובמשמר הגבול רואים בשיתוף הפעולה עם רשות הטבע והגנים מפתח להצלחה בהתמודדות עם עבריינים אשר פועלים לפגיעה במשאבי הטבע של ישראל ובמקרה הזה בבעלי החיים.

האמצעים בהם משתמשים הציידים אשר פועלים בניגוד לחוק, גורמים לפגיעה ממשית בבעלי החיים, פגיעה שלעיתים אף בלתי הפיכה. המשטרה תמשיך לפעול כנגד פורעי החוק בתחום, תוך שילוב כלל הגורמים הרלוונטים בטיפול בתופעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר