סנקציות על האקרית; "פרצה למייל של הילרי קלינטון"

ארצות הברית הטילה סנקציות על צעירה מרוסיה המואשמת בפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות לנשיאות. הצעירה מכחישה בראיון את הטענות נגדה (בעולם)

אליסה שבצ'נקו (צילום: מתוך פייסבוק)

כחלק מהסנקציות שהטילה ארצות הברית על חברות רוסיות החשודות כי סייעו לממשל פוטין לחבל בבחירות לנשיאות בארצות הברית נמצאת דמות מפתיעה. האקרית ממוצא רוסי העונה לשם אליסה שבצ'נקו, העובדת עבור חברות ומוסדות ומסייעת להן לאתר במערכות המחשב שלהם האקרים המנסים לפרוץ למערכות.

שבצ'נקו מואשמת כי סייעה לממשל הרוסי להוציא אל הפועל את המתקפות על מערכות מחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך הבחירות, ואף לחדור לתיבת המייל הפרטית של המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון.

בפריצות שביצעה שבצ'נקו נגנבו על פי הטענה האמריקאית התכתבויות, וחשיפתן הסבה מבוכה גדולה לקלינטון ולאנשיה במהלך קמפיין הבחירות.

בראיון לגרדיאן הבריטי טענה שבצ'נקו כי מעולם לא עבדה עבור ממשלת רוסיה ואפשר שנוכלים רימו את ארצות הברית, שבצ'נקו אמרה עוד בראיון כי היא "די כועסת על הכנסתה לרשימת הסנקציות אך עם זאת פרסום שמה הביא לה כמה הצעות עבודה".

כשנשאלה על עצמה היא אמרה שהיא אשה די מופנמת ושלא הסתדרה כל כך בלימודים. "אין לי הרבה כסף, כוח או קשרים שיאפשרו לי להדוף את ההאשמות שהגיע לטענתה לרמה לא שפויה", לטענתה הסיבה האפשרית להכנסתה לרשימת הסנקציות היא העובדה שלטענתה מתחרים שלה עבדו עבור הממשל הרוסי וכדי להעלים ראיות שירבבו את שמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר