אפקט אזריה?

עשרות חיילים נמלטו מאימת המחבל ולא חתרו למגע

מצלמת האבטחה שתיעדה את הפיגוע הנוראי בארמון הנציב, חשפה בנוסף את בריחתם של עשרות חיילים, צוערים בבה"ד 1, אשר במקום לחתור למגע - נמלטו מאימת המחבל (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סרטון מצלמת האבטחה מזירת פיגוע הדריסה היום (ראשון) בשכונת ארמון הנציב בירושלים מלמד כי מרבית החיילים שהיו בזירה לא חתרו למגע ולא ניסו להשיב אש לעבר המחבל שדרס את קבוצת החיילים שירדה מהאוטובוס.

בסרטון נראים מרבית החיילים נמלטים מהמקום, וכשהמשאית נוסעת לאחור ומבצעת פרסה בכדי לבצע וידוא הריגה בפצועים, החיילים ממשיכים להימלט.

עם זאת, יצוין, כי חלק קטן מהחיילים, נראים בסרטון כשהם תופסים עמדות ירי אל מול המחבל.

רגעי הפיגוע כפי שתועד במצלמת אבטחה

החיילים שהיו באירוע הינם צוערים בבה"ד 1 שעברו מיונים קפדניים ונועדו להיות קצינים בצה"ל, מרביתם נושאים נשקים ארוכים וככל הנראה עברו תדריך יציאה לפני יציאתם לירושלים בו ככל הנראה הוסברו להם הסכנות ואיומי הפיגועים באזור מזרח ירושלים.

בצה"ל יבצעו תחקיר מקיף מדוע החיילים נמלטו מזירת הפיגוע הרצחני ולא חתרו לחיסול המחבל.

העיתונאי יואב זיתון צייץ בטוויטר כי "מבדיקה ראשונית שערך בשטח מפקד בה"ד 1 אל"מ יניב אלאלוף, לפחות 2 צוערים בזירת הפיגוע ירו לעבר המחבל, יחד עם אזרחים חמושים שהיו במקום".

יצוין כי את הירי הראשוני על המחבל ביצע מדריך הטיולים איתן רונד, אזרח הנושא נשק ומתנדב במד"א,.בראיון ליעל דן בגלי צה"ל אמר איתן כי "אחרי כמה גלגולים על הדשא ראיתי את המשאית נכנסת ברוורס, ואז הבנתי שזו כבר לא תאונה".

"רצתי מולו והתחלתי לירות את כל המחסנית שלי, הוא נסע אחורה ועוד עלה על הפצועים. ראיתי אותם בשקט, חלק פצועים וחלק מבוהלים. אלה לא מחזות סימפטיים", סיפר. "ישר התחלתי פעולות חילוץ, צרחתי 'חובש' והתחלתי לראות מי פצוע קשה יותר ומי קל יותר".

לדבריו, לפרשת אזריה הייתה השפעה על האירוע: "הייתה התמהמהות בפתיחה בירי. אין לי ספק שזה גורם משמעותי, כי כל מה שאומרים להם בזמן האחרון זה להיזהר. יכול להיות שכמה דקות פחות של התמהמהות והמצב היה טוב יותר עכשיו".

חבר הכנסת ואלוף במילואים מוטי יוגב מהבית היהודי אמר כי "את 'אפקט אזריה' באירוע, צריך לתחקר ולטפל בו בתוך צה"ל".

ברשתות החברתיות הערביות "חגגו" על סרטון האירוע בו נראים החיילים נמלטים מהמשאית כשנשקים בידיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר