בדרך למדינת כהנא // דב הלברטל

הלך הרוח המקצין הזה, הולך ומזכיר משטרים אפלים באירופה, שהתחילו בדיוק כך. בעיקר בנוער אלים ומתפרע, שהטיל את אימתו על הרחוב ועל חופש הדיבור. כך זה התחיל תמיד. עם שפה גסה, איומים על בתי המשפט, על הרמטכ"ל, על הממסד, על כל מי שחושב אחרת (דעות)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
מאיר כהנא. רוחו חוזרת להמונים (צילום: Moshe Shai/Flash90)

פיגוע הדריסה בירושלים מרתיח את הדם. קורע את הלב. צריך לטפל במרצח, בשותפיו ובשולחיו ביד קשה ביותר. אבל את זה יודע לעשות גם השמאל וגם המרכז הפוליטי. לא צריך להיות בשביל זה ימין קיצוני. אין ספק שהימין ינצל את הפיגוע הקשה הזה, כמו שרק הוא יודע לנצל ולהלהיט את הרוחות.

וזה הדבר המפחיד במשפט אזריה ובפיגועי מחבלים. לאט לאט מסתבר שהמדינה הולכת ונשלטת על ידי הימין הקיצוני. הבעיה היא לא רק הפגיעה בדמוקרטיה, אלא עד כמה אנחנו רוצים לאבד את המוסר היהודי, ולנהל מוסר אנושי המתקרב לזה של שכנינו במזרח התיכון. במוסר זה, מותר לדוגמא לירות גם בשבויים.

אמרו לנו שנוער הגבעות הם נוער שוליים. אמרו לנו שארגון לה פמיליה זה ארגון שוליים. אמרו לנו שארגון להב"ה גם הוא ארגון שוליים, ובכלל, הוא עוסק רק בקירוב ליהדות. אמרו לנו שאנשי 'כך' הם בשוליים. אבל עם הזמן, השוליים כביכול האלה הולכים וגדלים, והשפעתם על הלך הרוח במדינה הולך ומחמיר.

הסיבה לכך היא, שממשלת ישראל הנוכחית היא הממשלה הקיצונית ביותר שהייתה אי פעם, ממשלת המתנחלים הקיצונית, מגבה בשתיקה או אף יותר מכך את כל אותם שוליים. ראינו זאת בהפגנת האלפים שהייתה מתוכננת בעמונה, חלקם רעולי פנים ומציתי צמיגים, וגם בהפגנת המאות בעת משפט אזריה וכן בהתפרעות אתמול בכנס האחדות בכיכר המדינה.

הלך הרוח המקצין הזה, הולך ומזכיר משטרים אפלים באירופה, שהתחילו בדיוק כך. בעיקר בנוער אלים ומתפרע, שהטיל את אימתו על הרחוב ועל חופש הדיבור. כך זה התחיל תמיד. עם שפה גסה, איומים על בתי המשפט, על הרמטכ"ל, על הממסד, על כל מי שחושב אחרת. הפגנות אלימות יותר ויותר.

המצבים הם מורכבים וטעונים דיון נוקב וחריף. לכל צד במפה הפוליטית, יש טיעונים הדורשים תשומת לב ראויה. אפילו לימין. אבל את מקום הטיעונים, תופסים האגרופים. שולי הימין הקיצוני הולכים ומתרחבים. אם היום הייתה מתמודדת לכנסת רשימה כשל הרב כהנא, היא הייתה זוכה בקלות בעשרה מנדטים.

התופעה הזו, היא הדבר המדאיג ביותר, הרבה יותר ממשפט אזריה או מאירועים חמורים אחרים. כי מדינת ישראל הולכת ומתעצבת כמדינת ימין קיצוני, שמפחיד להביע בה דעה אחרת.

הדבר צריך להדאיג קודם כל את הימין עצמו, כי הוא שמוביל לדרך חסרת מוצא זו. הפתרון הפוליטי הוא להוריד מה שיותר מהר את הממשלה הזו. המצב הולך ומדרדר במהירות. מתחיל להיות מפחיד לחיות במדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר