השם יקום דמם

"מתקפה ברוטלית"; אלו ארבעת ההרוגים בפיגוע הדריסה

סגן משנה יעל יקותיאל, והצוערים שיר חג'אג', שירה צור וארז אורבך הי"ד הם ארבעת נרצחי הפיגוע שאירע בירושלים. מחלקת המדינה של ארה"ב: "אין שום הצדקה למתקפות ברוטליות כאלה" (בארץ)

זירת הפיגוע. בקטן: הנרצחים - שיר חג'אג', יעל יקותיאל, שירה צור וארז אורבך הי"ד (צילום: שלומי כהן, פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

סגן משנה יעל יקותיאל, בת 20 מגבעתיים; הצוערת שיר חג'אג', בת 22 ממעלה אדומים; הצוערת שירה צור, בת 20 מחיפה; והצוער ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות השם יקום דמם - הם ארבעת הנרצחים בפיגוע הדריסה הקשה שאירע הבוקר (ראשון) בארמון הנציב בירושלים. דובר צה"ל מסר כי לאחר מותם, הועלו יקותיאל וחג'אג' לדרגת סגן, צור ואורבך הועלו לדרגת סגן משנה.

אורבך הוא תושב אלון שבות שבגוש עציון. הישוב פרסם הודעת אבל בעקבות הפיגוע הרצחני בה נאמר כי "בית אלון שבות מודיע בצער על הירצחו של ארז אורבך, בנם של אורי וקרן אורבך, בפיגוע בארמון הנציב. הלווייתו תתקיים מחר (שני) בבית העלמין בכפר עציון בשעה 11:00". הלווייתה של יעל יקותיאל תתקיים מחר בשעה 15:00 בקריית שאול, הלוויתה של שירה צור תיערך מחר בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

מוקדם יותר הערב, פרסמה המשטרה את ממצאי התחקיר הראשוני שנערך לאחר הפיגוע. "בשעה 13:23 הגיעה משאית שנסעה מכיון רחוב על"ר לכיון טיילת ארמון הנציב בה נהג פאדי קונבר, תושב ג'בל מוכבר בן 28. משזיהה תוך כדי נסיעתו קבוצת חיילים שירדו מאוטובוס במקום, סטה ממסלולו ונסע במהירות לכיוון החיילים ודרס אותם".

"מיד לאחר מכן כיוון את משאיתו, נסע לאחור לכיוון החיילים ודרס שוב את החיילים שחלקם נפלו על הקרקע. חיילים ושני אזרחים הגיבו במהירות, ירו לכיוון המחבל וניטרלו אותו ובכך מנעו המשך פגיעה בנוספים. בפיגוע נהרגו 4 חיילים ועוד 13 נפצעו ופונו ע"י מד"א לבתי החולים בירושלים, שלושה מהם במצב קשה".

מהמשטרה נמסר עוד כי מיד לאחר הפיגוע פשטו כוחות משטרה ומג"ב על בית המחבל בכפר ג'בל מוכבר, אספו ממצאים הדרושים לחקירת הפיגוע ועצרו לחקירה 9 חשודים, חמישה מהם בני משפחתו. "כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. כוחות משטרה ממשיכים גם בשעה זו בביצוע פעילות מבצעית מוגברת באזור ג'בל מוכבר אשר תימשך ככל שידרש".

במשטרה ציינו כי "מדובר בפיגוע קשה שבוצע על ידי מחבל שהבחין בחיילים לובשי מדים. פעולתם המהירה של החיילים והאזרחים שנטרלו את המחבל הביאה לסיומו של מסע ההרג ומנעה המשך פגיעה בחפים מפשע. ההערכות המוגברת ופריסת הכוחות בבירה נמשכת מזה תקופה והיא תימשך למען בטחון תושבי העיר ומבקריה".

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הודעת גינוי חריפה בעקבות הפיגוע: "אין שום הצדקה למתקפות ברוטליות כאלה. אנחנו מגנים גם את האדרת המפגעים וקוראים להשמיע מסר נגד טרור. מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות החיילים שנרצחו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אחר הצהריים בזירת הפיגוע ואמר כי "אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית". לדבריו: "שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות".

בכינוס שהתקיים הערב בעקבות הפיגוע, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לזרז את הריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע ולהעמיד לדין תומכי דאעש בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר