הבוקר שאחרי הפיגוע

מצב הפצועים - משתפר; "החיילים נמלטו בהוראת קצינה"

מבתי החולים 'שערי צדק' ו'הדסה' נמסר על שיפור במצב החיילים הפצועים מפיגוע הדריסה בארמון הנציב. מהתחקיר הראשוני של צה"ל עולה כי החיילים בזירה נמלטו בהוראת קצינה (חדשות, בארץ)

המשאית הדורסת מבפנים (צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים)

הבוקר שאחרי הפיגוע: מבית החולים 'שערי צדק' נמסר הבוקר (שני) על יציבות מסוימת במצבה של החיילת שנפצעה קשה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בו נהרגו 4 חיילים.

מבית החולים נמסר כי החיילת עדיין במצב קשה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ מונשמת ומורדמת. יתר ארבעת החיילים שפונו פצועים באורח קל טופלו ושוחררו.

לבית החולים הגיעו כמו כן 30 נפגעי חרדה, הם טופלו ביחידה הייעודית לנפגעי חרדה שנפתחה בבית החולים ושוחררו.

גם בבית החולים 'הדסה עין כרם' מדווחים על שיפור במצב הפצועים. בבית החולים מטופלים ארבעה מפצועי הפיגוע. מצבו של החייל שהוגדר קשה התייצב, לאחר שנותח אתמול, ומצבו מוגדר בינוני. הוא בהכרה מלאה. מצבה של חיילת נוספת בינוני והיא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ. 2 חיילות נוספות במצב קל, ימשיכו לקבל טיפול בבית החולים.

בצה"ל החלו בתחקיר הראשוני של האירוע הקשה אותו קיים מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה יניב אלאלוף. מהתחקיר עלה כי לאחר הדריסה פתחו כמה צוערים באש לעבר המחבל. בעקבות כך, לפי התחקיר, פקדה אחת ממפקדות הצוותים על שאר הצוערים לתפוס מחסה ולהתרחק מהזירה.

בדיקת צה"ל החלה לאחר שבתיעוד הפיגוע שהופץ מתוך מצלמות האבטחה במקום נראו הצוערים נמלטים מיד לאחר שהמשאית פגעה בקבוצת החיילים שהתאספה בזירה. הימלטות זו ספגה ביקורת ציבורית במיוחד לאחר שאיתן, מורה דרך שירה במחבל, טען כי ייתכן שההשתהות בנטרול המחבל נבעה מהרשעת החייל אלאור אזריה.

אל"מ אלאלוף, שהגיע לזירת הפיגוע בטיילת ארמון הנציב, תחקר את החיילים והקצינים על נסיבות האירוע. מהתחקיר עלה כי לפחות שני צוערים ירו מטווח קצר לעבר המחבל לאחר פיגוע הדריסה. מדובר צה"ל נמסר כי כמקובל בצה"ל, האירוע יתוחקר לעומקו.

בצה"ל חוששים מאד מהקישור ל"אפקט אזריה" שעלה בדיון הציבורי וראשי הצבא מיהרו לטעון כי הדברים אינם נכונים.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי הפעילות המבצעית המוגברת של המשטרה נמשכת וכוחות פעלו במהלך כל הלילה במזרח ירושלים בכלל ובכפר ג'בל מוכבר ממנו הגיע המחבל הדורס.

במסגרת חקירת הפיגוע עצרה המשטרה לחקירה 9 חשודים בהם 5 בני משפחתו של המחבל.

במקביל ובכפוף להערכת מצב מבצעית שבוצעה גם לאור אירועי הפרות סדר שבוצעו במהלך הלילה בכפר בהם ירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוח משטרה ומג"ב המוצב בסמוך לרחוב מאיר נקר , נחסם הציר לתנועת כלי רכב והתנועה מוסתת ליציאות האחרות מהכפר.

היום גם יובאו למנוחות הרוגי הפיגוע הי"ד. סגן יעל יקותיאל תובא למנוחות בשעה 15:00 בקריית שאול. סגן שיר חג'אג' תובא למנוחות בשעה 14:00 בהר הרצל. סגן-משנה שירה צור תיטמן בחיפה בשעה 14:00. סגן-משנה ארז אורבך יובא למנוחות בכפר עציון ב-11:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר