אחוות מעתיקים

מבוכה: נשיא גאנה החדש נשא נאום מועתק

הגברת הראשונה לא לבד. נשיא גאנה החדש, ננה אקופו אדו נשא נאום ארוך בטקס ההשבעה שלו אך התברר כי חלקים ממנו הועתקו מנאומים של קלינטון ובוש האב (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשיא גאנה, ננה אקופו אדו (צילום: מתוך האתר הרשמי של אקופו אדו)

מלניה טראמפ לא לבד. אחרי שהואשמה בהעתקת נאומה ממישל אובמה וספגה על כך ביקורת רבה למרות שסביר להניח שלא הייתה מודעת לכך והאשמה היא על כותבת הנאומים שלה, מתברר שלמלניה יש חברים לצרה. נשיא גאנה ננה אקופו-אדו ספג אתמול (א') ביקורת קשה לאחר שהתברר שנאום ההשבעה שלו לתפקיד כלל ציטוטים שהועתקו מנאומים של נשיאי ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון וג'ורג' בוש הבן.

פרשנים רבים שיבחו את נאומו של נשיא גאנה החדש שנמשך 26 דקות ונישא בפני קהל של נכבדים ונציגים זרים לאחר שאקופו-אדו נשבע אמונים אך אז בבדיקה מעמיקה יותר התבררה הההעתקה.

על פי הדיווח ב'רויטרס', אקופו-אדו, מנהיג האופוזיציה לשעבר, זכה בחודש דצמבר לרגע של עדנה כשרשם ניצחון גדול בבחירות לנשיאות המדינה האפריקנית לאחר שני הפסדים בעבר.

הנאום המועתק גרם למבוכה רבה, בין היתר משום שמפלגתו של אקופו-אדו, "המפלגה הפטריוטית החדשה" (NPP), התגאתה בכישורים המקצועיים של מנהיגיה. במהלך קמפיין הבחירות הדגישה המפלגה מדיניות שנועדה ליצור מקומות עבודה, להילחם בעוני, לקדם עסקים ולהשיב את גאנה למעמדה כאחת הכלכלות הדינמיות ביותר באפריקה.

מנהל מחלקת התקשורת של נשיא גאנה, יוג'ין ארהין, התנצל בפייסבוק על העתקת חלקים מהנאום ממנהיגים זרים ואמר כי מדובר ב"חוסר תשומת לב מוחלט ולא מכוון". הוא ציין כי הנאום כלל ארבעה ציטוטים שיוחסו כראוי לדובריהם.

הביקורת שנמתחה על נשיא גאנה החדש התמקדה בשני משפטים מנאום ההשבעה שלו. "אני מבקש מכם להיות אזרחים, אזרחים ולא צופים, אזרחים ולא נתינים, אזרחים אחראיים שבונים את הקהילות שלהם ואת המדינה שלנו", הוא אמר. "אף שהאתגרים שלנו מפחידים, כך גם העוצמות שלנו. תושבי גאנה תמיד היו חסרי מנוחה, מלאי תקווה ואנשים שיוצאים למסעות חיפוש, ואנו חייבים למלא היום את החובה שלנו ואת רצון אלה שהיו לפנינו".

המשפט הראשון תואם כמעט לחלוטין את זה של בוש הבן מנאום ההשבעה שלו ב-2001, ואילו השני תואם את זה של נאום ההשבעה של קלינטון ב-1993 כשרק שם המדינה היה שונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר