לפני שלוש שנים

שירות המבחן על מחבל המשאית: "אדם נורמטיבי"

"הייתי חמור" התבטא מחבל המשאית מאתמול במשפט שנערך לו על רכישת רכב גנוב, בניסיון לעורר את רחמי השופט שאכן הסתפק בעונש מאסר על תנאי ועבודות שירות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל (צילומסך: מתוך פייסבוק)

המחבל בן ה-27 שביצע את פיגוע הדריסה הקטלני אתמול (ראשון) בארמון הנציב בירושלים, פאדי אל-קנבר, לא היה מוכר לכוחות הביטחון, אך מתברר כי הוא הורשע כבר לפני כשלוש שנים ברכישת כלי רכב גנוב.

מכתב האישום שהוגש אז נגדו עולה, כי בשנת 2008 הוא קנה כלי רכב שנגנב באזור אור עקיבא, תמורת עשרת אלפים שקלים. בדיון בעניינו בבית המשפט בירושלים הוא התחנן שיקלו בעונשו והתבטא "הייתי חמור כל החיים שלי", והתחנן כי יקלו בעונשו.

המשטרה אז העידה כי פאדי "לא הביע חרטה על מעשיו, אלא רק על התוצאה שנגרמה מהם". שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות שירות למען הציבור שאותן היה אמור לרצות בעבודות ניקיון ותחזוקה במזרח ירושלים - נגזרו עליו אז.

"מדובר באדם נורמטיבי שהביע חרטה על מעשיו", קבע שירות המבחן בעניינו. מקצועו השוטף של א-קנבר היה פועל בניין, אך בשנים האחרונות החל לעבוד כנהג משאית. רק לפני שבעה חודשים נולדה לו תינוקת, ובכך היה לאב לארבעה ילדים.

בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי הסביר הבוקר בראיון לגל"צ את הקושי שהיה לכלוא אותו טרם המעשה. "יש כאלה שמזדהים, יש שמדברים ויש כאלה שמתחברים עם הרשתות החברתיות. עדיין אין לנו את הסמכות הזאת והחוק לא מאפשר מיד לכלוא אותם. אנחנו פועלים רק כשאנחנו מגיעים למצב שיש פוטנציאל למעצר ממשי", אמר הלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר