מטרידים או תלמידים?

הגר"מ מזוז לפני חודש בשיעור: "רבנים אחרים - אף אחד לא מפריע להם"

בשבועות האחרונים התבטא הגר"מ מזוז שוב ושוב כי השיעור השבועי גורם לו לטרדה ועל כן החליט להפסיקו. בעוד תלמידיו טוענים כי הרב הוטרד בכוונה, תלמידי הראשל"צ הגר"י יוסף טוענים - "מדובר בהגהות ותיקוני דפוס - תחום שתלמידיו מתמחים בו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב - שידור חי 'כסא רחמים' , תמונה: Yaakov Naumi/Flash90)

הגאון רבי מאיר מזוז, הכריז במוצאי שבת כי בכוונתו להפסיק את מסירת השיעור השבועי במוצאי שבת, שיעור המועבר בשידור חי ב'קול ברמה' ובבתי כנסיות. כפי שדווח ב"כיכר השבת", כבר לפני ארבעה חודשים התבטא הגר"מ מזוז כי ברצונו להפסיק את מסירת השיעור, אך כעת מתברר כי מלבד השיחה הפנימית בה סיפר על רצונו, גם בשיעור השבועי, מול תלמידיו סיפר הרב על הקושי שיש לו במסירת השיעור השבועי.

במוצאי שבת פרשת 'ויצא', התבטא הגר"מ מזוז ואמר: "אני עכשיו מגיה כמעט כל שבוע את העלונים. למה אני אומר את זה? אחד שלח לי מכתב באיזה עלון כתוב שנת החמה 335 ימים, אני אחראי? רבנים אחרים נותנים שיעורים, מכתב לא מכתב, טעו לא טעו - אף אחד לא מפריע להם.

"אני צריך שעה של הכנה, שעה של דרשה, ושעה - שעה וחצי של הגהה, ואחרי הכל עוד מכתבים, אין לי כח, אבל אני מגיע".

תלמידיו הסבירו ל"כיכר השבת" כי "הנה הוכחה שהרב הוטרד במשך חודשים, עד שנגמרו לו הכוחות. כמה בן-אדם יכול להיות מוטרד. אנשים במשך חודשיים שלחו לו כל יום מכתבים בכדי להפריע לו, ניצלו את העובדה שהוא קורא את כל המכתבים בלי סינון בכדי שזה יפריע לו וכך יגרמו לו להפסיק את השיעור".

לדברי אחד התלמידים: "צריך לציין שהרב מוסר את השיעור כבר שנים רבןת. כל המהומה היא בעקבות כך שהשיעור מועבר בשידור חי וגורם לאחרים ל'קנאה'. רק אז התעוררו המכתבים והחל כל הבלגן".

הכותרת ב"כיכר השבת", במוצ"ש

מנגד, בקרב תלמידיו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף - אליהם מכוונת האש והטענות שלכאורה הטרידו את הגר"מ מזוז, זועמים על האשמות.

לדברי אחד מהם: "סגנון ההערות עליהן הלין הרב מזוז אינן קשורות לתוכן עצמו אלא להגהות ותיקוני דפוס. תחום בו דווקא תלמידיו הרבים בקיאים ועושים בו שימוש רב כל העת בינם לבין עצמם ובעיקר בינם לבין מחברים רבים אחרים. אתה יכול לראות זאת ב'אור תורה' וסגנון ההערות שם".

לדבריו: "אדרבה, גם הגר"מ מזוז עצמו ידוע כמי שמשקיע בחכמה זו והוא מהמומחים הבקיאים ביותר בזה. ובלי ספק שכל בר דעת מבין שההערות לא נבעו מקינטור כמו שהם מציירים אלא מחמת גודל המשקל שהם בכסא רחמים מעניקים לזה. והראיה, שהגר"מ מזוז עצמו נדרש פעם אחר פעם לתקן פומבית טעויות שברור לכל שאינן קשורות אליו אלא לעורכים ולמדפיסים".

תלמידו של הגר"י יוסף מבקש לסיים באנקדוטה: "היה אחד מתלמידיו ששלח לו שיר לכבודו מלא שבחים. ובתגובה קיבל תודות אך לצידן שלל הערות ותיקונים עד כדי שאותו תלמיד שח שהוא מתחרט על השיר ששלח, משום שלדבריו הגר"מ בעינו החודרת והביקורתית שיצאו לה מוניטין עולמי ישר שם לב לשגיאות שלו ומן הסתם לא הצליח לשמחו אלא להיפך".

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"מ מזוז הודיע אמש בפתח שיעורו השבועי: "רבותי, זה השיעור האחרון שאני נותן. אין לי כוחות. גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים. כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל".

הגר"מ מזוז סיפר כי התחיל את השיעור השבועי בשל כך שבקרבת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף סרבו לאפשר לרדיו 'קול ברמה' לשדר את השיעור: "אני התחלתי את השיעור הזה מפני שאחרים לא הסכימו לתת ל'קול ברמה'. כאילו 'קול ברמה' יש לו עוון גדול מאוד. שיגידו מה שרוצים, אבל לא אלמן ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר