הרוגי הפיגוע - "הילדים שלנו"

יום של הלוויות: ארז, שירה, יעל ושיר הובאו היום למנוחות

בכאב צורב ובבכי ללא הפוגה הובאו למנוחת עולמים ארבעת הקדושים, שלושת החיילות והחייל שנפלו על קידוש השם בפיגוע משאית המוות אתמול בשכונת ארמון הנציב בירושלים (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלוויתו של ארז אורבך הי"ד (צילום: Miriam Alster ,Gershon Elinson/Flash90 תמונה ראשית: אוהד צויגנברג, ynet ו-facebook)

בבית העלמין בכפר עציון נטמן לפני זמן קצר ארז אורבך בן ה-20 מאלון שבות, צוער בה"ד 1 שנרצח אתמול בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים. גם הלוויותיהן של שלוש הנרצחות האחרות בפיגוע - שירה צור, יעל יקותיאל ושיר חג'אג' - יוצאות כעת לדרכן.

אורבך הוא תושב ההתנחלות אלון שבות שבגוש עציון, בן בכור למשפחה בת חמש נפשות. הוא נחשב בפי כל לתלמיד מצטיין בישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת ובישיבת ההסדר במעלות.

"לארז הייתה בעיה בריאותית שבגללה הוא היה פטור משירות צבאי, אבל הוא לא הרגיש פטור", ספד לו סבו משה. "הוא נאבק כדי להתגייס לצבא, ולמרות שנדחה בכמה ועדות הוא עמד על שלו. בוועדה האחרונה הוא נשאל למה הוא מתעקש להתגייס כשרבים עומדים בתור כדי לקבל פטור. הוא ענה: זו חובתי".

תחילה הוא הגשים את חלומו עם התגייסותו לחיל האוויר, אך כשלאחר מכן החליט שהוא רוצה לצרת לקורס קצינים, הוא התקבל גם לקורס יוקרתי זה.

ארז שימש במסירות כגזבר קופות הצדקה בישיבה בה למד, וגם בצבא כולם ידעו שעל ארז אפשר לסמוך, והרב איתן אנבכר, ר"מ בישיבה, סיפר עליו: "הוא מהתלמידים שמגיעים בבוקר, וגם אם יש לך בוקר קצת מבאס, אתה רואה אותו והוא משנה לך את מצב הרוח. הוא מאיר פנים. ארז היה תלמיד שעד היום אני לומד ממנו הרבה", אמר בראיון ל-ynet.

כאמור, גם שלוש הנרצחות בפיגוע מובאות כעת למנוחות. הלווייתה של סגן שיר חג'אג' נערכת כעת בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, הלווייתה של סגן יעל יקותיאל בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בתל אביב והלווייתה של סגן-משנה שירה צור הי"ד נערכת בבית העלמין הצבאי בחיפה.

יואב צור, הדוד של שירה, סיפר עליה: "מגיל קטן היא כל הזמן חיפשה איך לשנות את הסביבה שלה, איך להפוך את המקום שלה ליותר טוב. כל דבר שהיא עשתה היא השתדלה להשיג את הכי טוב והיא הצליחה גם. תמיד עמדה בכל מטרה שהציבה לעצמה. אנחנו רוצים שכולם יחשבו רגע איך גם הם יכולים לעשות קצת את העולם סביבם יותר טוב".

בהודעה שפרסמה הנהלת בית הספר הריאלי בחיפה שבו למד, נאמר: "כולנו המומים וכואבים את הירצחה של סג"מ שירה צור, בוגרת בית הספר, תלמידה למופת ומובילה חברתית. שירה ייצגה בחייה הקצרים את כל הטוב שלו אנו מחנכים. הובילה והשפיעה על סביבתה, מנהיגה חברתית בבית הספר ובתנועת הצופים. אנו מבטיחים לשירה ולמשפחתה שננצור את זכרה ושעוד בוגרים רבים ילכו בדרכה – דרך ההובלה, ההשפעה, המצוינות, ולפני הכול – דרך ארץ, דרך האדם".

אביה של שיר חג'אג' שלח אמש מסר לרמטכ"ל גדי איזנקוט שבשבוע שעבר גינה את הנוהג לכנות את החיילים 'ילדים': "אלו כן הילדים שלנו. אנחנו שולחים אותם לצבא, אנחנו יודעים שאולי לא יחזרו. להגיד לך שהאמנתי שזה יקרה לי, בחיים לא".

כזכור, בפיגוע בארמון הנציב נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו 13, מפגיעת המשאית בה נהג פאדי אל-קנבר מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, המחבל, אל תוך קבוצת חיילים שהייתה בסיור במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר