פרסום ראשון

בגלל החיוב בארוחה בשרית: עימות בין ש"ס ויהדות התורה

לחץ 'איגוד מנהלי הישיבות' על השר דרעי בשל החיוב היום במתן ארוחות בשריות בישיבות הקטנות, מוביל לחילופי האשמות בין הסיעות החרדיות. "מה רוצים מש"ס", נטען בישיבת הסיעה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ופרוש. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

וועדת החינוך של הכנסת אישרה היום בצהריים (שני) את ההחלטה לחייב כל מוסד חינוכי לנערים עד גיל 18 להעניק מדי יום ארוחה בשרית לתלמידים, החלטה תקדימית בהיותה מחייבת גם את הישיבות הקטנות.

בניגוד למצב כיום בו ברוב המוסדות החרדיים לגילאים אלו אין ארוחה כזו על בסיס יומי, לפי תקנות משרד החינוך שאושר לפני זמן קצר הם יהיו חייבים לספק לתלמידיהם ארוחות מזינות, בשריות בדווקא.

הדיון בוועדה החל לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן כבר אישר מוקדם יותר את תקנות "הפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות החינוך" שביקש שר החינוך נפתלי בנט, שהן כאמור מחילות חובה זו.

בתפריט המדובר קיימת החובה להגיש בין היתר פרגיות/חזה הודו/נתחי בשר/שניצל/קציצות בקר, כחלק מן המנה העיקרית.

התפריט המחויב, הבשרי

במהלך הדיון, התלוננו נציגי הישיבות הקטנות שישבו באולם הוועדה כי הדבר יגרום להוצאה כספית גדולה, כמעט פי שתיים מעלות הארוחות היום, מה שיגרור בוודאות את העלאת שכר הלימוד המושת על ההורים. לדבריהם, אם המדינה מעוניינת בחובה זו, שתתכבד ותממן זאת בעצמה.

למרות דרישתם לעכב את ההצבעה על כך, קיים היו"ר מרגי את ההצבעה שתוצאתה היא אישור התקנות הללו, להן שותף כאמור גם משרד הבריאות.

בתגובה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הגיש רוויזיה (בקשה להצבעה חוזרת) בכדי לנסות ולהפעיל לחצים שימנעו את החלת התקנות המחייבות הללו. ב'איגוד מנהלי הישיבות' אף פנו בנושא לשר הבריאות ליצמן, אך זה אמר להם כי תפקידו לאשר את התקנות, ואם הם רוצים - שיפנו למשרד החינוך להחריג את הישיבות הקטנות מתקנות אלו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי כעת מופעל לחץ על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בכדי שיטיל את מרותו על חבר סיעתו יעקב מרגי בכדי שאכן יחריג את הישיבות.

במהלך ישיבת סיעת ש"ס, דרעי הקריא הודעה שקיבל מגורם העוסק בנושא - שמרגי אישר - ותקף: "מה רוצים ממנו, שילכו לליצמן ופרוש. מרגי רק מאשר בוועדה. ליצמן החליט, ויש להם גם סגן שר חינוך. מה רוצים מש"ס? מרגי פעל כמצופה ממנו".

יעקב מרגי מצידו טען, כי הוא זה שביקש מיעקב אשר להגיש רוויזיה, בכדי לנסות למצוא פתרון לבעיה שהועלתה.

גורם בסיעה הוסיף: "פרוש הוא סגן שר של נפתלי בנט, זה שקבע יחד עם ליצמן את התקנות. ועכשיו באים על מרגי... יש מגוחך מזה? שפרוש יפנה לחדר הסמוך שם יושב שר החינוך, או שבישיבת הסיעה יגש ליו"ר המפלגה שלו, ליצמן. תמיד קל להאשים את ש"ס", הוא מסיים באירוניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר