ה'שיימינג' לחיילים החרדים

השופט לנציג המשטרה: לא בטוח כי ישנה עילה לתביעה

בתום הדיון הבוקר בו הוחלט להאריך את מעצרו של מפיץ תמונות החיילים שנתפס 'על חם', נשמע השופט מתבטא באופן מפתיע למדי, המעמיד באור חיוור את פסיקתו שלו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

לאחר הדיון הבוקר (שני) בערר שהגישו עורכי דינו של האברך יהודה קמניץ החשוד כי עומד מאחורי קמפיין השיימינג שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", אמר השופט לאחראי על החקירה מטעם משטרת ישראל רב פקד ירון בן צבי ממחלק הסייבר (הונאה ת״א), כי לגופו של תיק הוא לא בטוח כלל כי ישנה עילה לתביעה נגד האברך - כך לדברי הנוכחים.

נציג המשטרה הגיב לדברים ופנה גם לפרקליטו של קמניץ עו"ד קליין ואמר: אני שופרו של משרד הביטחון, אני רק עושה מה שנאמר לי לעשות מטעם המשרד והפרקליטות, הם אלו שרואים בחומרה את התיק נגד קמניץ והורו לי לתבוע את החשוד.

כזכור, קמניץ נעצר בסוף השבוע האחרון לאחר שחוקרי יחידת הסייבר עצרו אותו בחשד כי פרסם תמונות חיילים חרדים. לטענתם, החשוד פרסם את התמונות באינטרנט קפה בבני ברק, ובחיפוש בביתו נמצאו חומרים נוספים המאשרים כי הוא שהפיץ את התמונות כדי לעשות לאותם חיילים שיימינג, במטרה להרתיע חרדים נוספים מגיוס לצה״ל וכדי להוקיעם בציבור החרדי.

פרוטוקול בית המשפט, החלטת השופט

בדיון שהתקיים היום ואתמול בבית המשפט בת״א דנו הצדדים בערר שהגישו עורכי דינו של קמניץ על חוקיות המשך המעצר שדרשה המשטרה. עורכי הדין טענו בבית המשפט, כי אין בידי המשטרה הוכחות שהחשוד ביצע עבירה כלשהי במעשיו ולכן אין עילה להמשיך את מעצרו. מנגד טענה המשטרה, כי הם זקוקים למעצר לצורך המשך החקירה.

השופט דן בדברי הערר ונטה למצוא מקום להסכים עמו ולראות במעשיו של החשוד כחלק מ'חופש הביטוי', אך בסופו של דיון כן החליט לגזור על החשוד שלושה ימי מעצר - שהחלו אתמול - ודחה את הערעור על הסף.

כאמור, לטענת מקורביו של קמניץ, לאחר הדיון פנה השופט לאחראים על התביעה מטעם משרד הביטחון ופרקליטות ת״א והחליף עמהם מספר משפטים משמעותיים בנוגע לתיק, מה שיכול ללמד לדבריהם על מידת סיכויו של החשוד להיענש, ובמידה רבה מגלה גם לטענתם על אי המידתיות מצד משרד הביטחון והפרקליטות שהחליטו כנראה להלחם בתופעה בכל צורה ודרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר