המשפחות נפגעו

אפס שרים בהלוויות 4 הנרצחים; נתניהו: 'לגבש נוהל חדש'

אף שר או נציג ממשלה לא הגיע להלוויותיהם של ארבעת נרצחי הפיגוע בארמון הנציב. רה"מ הורה לגבש נוהל חדש שיחייב השתתפות נציגי ממשלה בהלוויות. בעבר הוקפאה הצעת חוק בנושא (ארץ)

הלוויתה של יעל יקותיאל. היום (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) את מזכיר הממשלה לגבש נוהל ולפיו שרי הממשלה וסגניהם יחויבו להשתתף בהלוויות של חיילי צה"ל שנהרגו בפעילות טרור או בפעילות מבצעית.

ההוראה הגיעה בעקבות כך שבהלוויותיהם של ארבעת הקצינים שנרצחו אתמול (ראשון) בפיגוע הדריסה בירושלים לא נכח איש משרי הממשלה, כאשר הדבר עורר את זעמם של בני המשפחות השכולות.

לטקסי ההלוויות שנערכו בהר הרצל בירושלים בבית העלמין בחיפה בבית העלמין בכפר שאול ובכפר עציון הגיעו חברי כנסת וראשי עיריות בלבד. הרצל חג'ג' אביה של שיר חג'ג' שנרצחה בפיגוע אמר היום לאחר ההלוויה "אני לא מצפה לכלום, כנראה שלא היינו מספיק מפורסמים בשביל זה ולא מספיק אטרקטיביים, אם הם לא ראו לנכון לבוא. אף אחד לא גם התקשר".

הרצל אמר לכלי התקשורת לאחר ההלוויה: "היו נציגים מהצבא וכמה חברי כנסת. לא משהו מיוחד - כולה ילדה נדרסה, את מי זה מעניין? העיקר שהמשפחה של המחבל מבסוטים", דברי האב השכול.

מדליקים נרות לזכר הנרצחים (Yonatan Sindel/Flash90)

יצויין, כי שרת התרבות מירי רגב הניחה בעבר הצעת חוק - שהוקפאה בכנסת הקודמת - ומבקשת לחייב את הממשלה לשלוח נציג מטעמה לטקס הלוויה של חלל כוחות הביטחון וההצלה או לניחום האבלים אצל קרוביו.

ההצעה הועלתה בזמנו על רקע אירועי אסון השריפה ביערות הכרמל בחודש דצמבר 2010, אז בלטו בהיעדרם נציגי ממשלה ונבחרי ציבור בטקסי הלוויה או ניחום האבלים של חללי כוחות הביטחון וההצלה שנהרגו בעת מלוי תפקידם.

בהסבר להצעת החוק נכתב כי בעת נפילתו של חלל מכוחות הביטחון וההצלה, מן הראוי כי יהיה נציג ממשלה – ברמת שר, נוכח בטקס הלוויה או בניחום האבלים של משפחת החלל.

יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שהיעדרותם של נציגי ממשלה בלוויות הרוגי צה"ל או חללי פעולות איבה מעוררת סערה וכעס בקרב בני משפחות שכולות.

בחודש מרץ 2010 נהרג חייל צה"ל גבריאל צ'פיץ' מאש חבריו סמוך למעבר כיסופים. מאות הגיעו להלוויה, אולם איש מחברי הממשלה לא נכח בהלוויה הכואבת, אף נציג מטעם הממשלה גם לא הגיע להניח זר על קברו של גבריאל.

יום לאחר מכן, במהלך השבעה, אמר אחד מבני משפחתו של גבריאל לכלי התקשורת: "יש לא מעט שרים בממשלה, לא מעט חברי כנסת. לאף אחד לא היה זמן לבוא ולתת כבוד אחרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר