פיגוע "משאית המוות"

דרעי: מערכת המשפט לא הפנימה את המצב הביטחוני החדש

חבר הקבינט הביטחוני, השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס, מנמק את החלטתו לשלול את אזרחות משפחת המחבל, ומותח ביקורת חריפה על החלטת השופטת לשחרר את אחות המחבל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יושב ראש ש"ס ושר הפנים אריה דרעי החליט לשלול את מעמד התושבות של אם המחבל מפיגוע הדריסה בארמון הנציב, וכך גם את המעמד תושבות של 12 בני המשפחה הנוספים - מהלך שהיה מתואם עם השב"כ - בתקווה שישפיע במאבק בטרור היחידים שיבינו שהם פוגעים במשפחות שלהם.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'מהדורת הבוקר' ברדיו 'קול חי' התייחס דרעי, חבר הקבינט, להחלטה: "המצב הוא לא שגרתי. הורגלנו לעבוד עם חמאס, עם ארגונים. יש שב"כ ואמ"ן, יודעים לשבת ולסכל. אבל עכשיו אנחנו מדברים על אזרחים שנסחפים עם המדינה האסלאמית (דאע"ש), שיש לה רק מצווה אחת: להשמיד ולהרוג כל מי שנגדם.

לדבריו, "לפי כל ההערכות והמידע שיש בידינו, אותו מחבל נתעב התחיל להזדהות בחודשים האחרונים, דרך הפייסבוק, עם המדינה האסלאמית. הוא לא תכנן, הוא עלה על המשאית, ראה חיילים, החליט לחקות את מה שהיה בברלין".

דרעי סיפר כי ישב עם בכירי מערכת הביטחון והשב"כ ואז הגיע למסקנה שנדרשת מניעה. בני המשפחה הרחבה, הם תושבי מדינת ישראל שמקבלים ביטוח לאומי ויש להם תעודה שהם יכולים להיכנס לכל מקום במדינת ישראל, ואני שומע משרותי הביטחון ששלושה אחים נעצרו כי ידעו על זה הרבה זמן ולא אמרו. האחות מהללת את הפיגוע, והאנשים הללו מסתובבים עם תעודה ויכול להיות שהם המפגעים הבאים".

זירת הפיגוע הרצחני בארמון הנציב (יונתן זינדל, פלאש 90)

"מתברר", מגלה שר הפנים, "שהאימא של המחבל הזה היא תושבת רמאללה, שקיבלה אזרחות בשנת 1988 במסגרת 'איחוד משפחות', בגלל שהיא נישאה לאבא של המחבל שהוא אזרח מזרח ירושלים. התברר לי שהכל היה ברמאות והוא היה נשוי לאשה שנייה. על סמך זה לא נותנים 'איחוד משפחות'. אני קודם כל עוצר את הדבר הזה ולוקח את התעודות ומתחיל את כל הבדיקה מחדש".

השר מוסיף, כי "הם לא יכולים להסתובב בישראל, הם נחשבים לשוהים בלתי חוקיים. לא יכול להיות שלא נגן על עצמינו".

לטענתו, יש בני משפחה שמגיעים להתריע את קרוביהם שעלולים לבצע פיגוע מחשש שגם הם יוענשו על ידי "שלילת האזרחות והתושבות והביטוח לאומי. מזה הם חוששים".

בהמשך הראיון, השר דרעי מתח ביקורת על השופטת שרון לארי בבלי ששחררה את אחות המחבל שחגגה את הרצח שביצע אחיה: "אני חושב שזו הייתה טעות. אני מבין שהיא לא ידעה קודם, אבל היא שיבחה. אז היא לא הייתה צריכה לקבל שבעה ימים, אבל יומיים. השחרור הזה הוא מסר לא טוב".

לדבריו, "מערכת המשפט והפרקליטות לא הפנימו את מה שהשב"כ אומר לנו עכשיו, אולי בגלל שלא התמודדנו עם זה עד עכשיו. מערכת המשפט צריכה להבין שיש לנו מגיפה עם וירוס וחיידק מדבק, שצריכים לעצור אותה באמצעים לא רגילים".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר