מאבק עקבי בישראל

האו"ם לטראמפ: התמקד בסכסוך הישראלי-פלסטיני

בכיר באו"ם מפזר את "המלצותיו" לנשיא האמריקני הנבחר; הארגון מכין "רשימה שחורה" של חברות ישראליות ביו"ש - ונתניהו מתכונן לפגישה קרובה מתמיד עם טראמפ (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ ונתניהו. ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ))

פייר קרהנבואל, ראש סוכנות האו"ם לסיוע לפליטים פלסטינים, קורא לנשיא האמריקני הנבחר דונלד טראמפ ולמנהיגי המעצמות: "הציבו בראש מעיינכם את חידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

בדבריו לעיתונאים בז'נבה אמר נתיב האו"ם, כי היעדרו של תהליך שלום מציב לפני העולם סיכון גדול מאד. "ברחוב הפלסטיני שורר תסכול, כשיותר ממחצית הפלסטינים הם צעירים שנולדו לאחר הסכמי אוסלו וחזו באי מימושם. כמו כן, מספרם של תושבי עזה הנזקקים לסיוע במזון גדל פי עשרה ב-16 השנים האחרונות והגיע ליותר מ-900 אלף", אמר הבכיר.

זאת ועוד, נראה כי המכה הבאה של האו"ם בישראל היא הכנת "רשימה שחורה" של חברות ישראליות בשטחים, המגובשת על ידי פעילי BDS בשיתוף מועצת זכויות האדם של האו"ם. מטרת הרשימה: לאסור נוכחות של כל גוף מעבר לקו הירוק, לכל מטרה שהיא - כך מפרסם היום עיתון 'ישראל היום'.

בתוך כך, לדעת גורמים במפלגה הרפובליקנית העומדים בקשר עם אנשי טראמפ, מסתמן כי הוא יפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר במהלך השבועיים הראשונים לכהונתו שתחל בעוד עשרה ימים (ב-20 לינואר). יצויין, כי בשלב זה עדיין אין אישור רשמי לקיום הפגישה במועד זה מצד לשכת ראש הממשלה או מצד מטה טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר