נס חנוכה

לאחר 8 ימים: הסביבון נשלף מבטנו של הילד

בבית החולים 'שערי צדק' הוציאו אתמול מגופו של ילד בן 5 סביבון אותו בלע בסיומו של חג החנוכה. הסביבון שנתקע בקיבתו של הילד נשלף בתהליך אנדוסקופיה (חדשות בריאות)

ד"ר רפי לב-ציון והסביבון (צילום: שערי צדק)

שבוע אחרי חג החנוכה הובא ילד לחדר המיון של בית החולים שערי צדק לאחר שבלע סביבון. רופאי בית החולים הרדימו את הילד ושלפו את הסביבון. מומחה בית החולים הסביר כי בליעת חפצים עלולה במקרים מסוימים להסתיים גם במותו של הילד בתוך דקות כאשר מדובר בחפצים חדים שיכולים לנקב את האיברים הפנימיים.

האירוע התרחש אתמול (שני), לחדר המיון של המרכז הרפואי שערי צדק הגיע ילד כבן 5 עם הוריו, לאחר שבשבוע שעבר ביומו האחרון של חנוכה, בלע סביבון.

"אשתי ישבה סמוך לבני כאשר הוא שיחק עם הסביבון", סיפר אביו של הילד. "לאחר מספר רגעים היא הבחינה שהסביבון נעלם. היא שאלה את הילד היכן הסביבון והוא בתמימות ענה לה כי הוא בלע אותו".

הורי הילד המבוהלים מיהרו ולקחו את בנם למוקד קופת החולים, שם עבר צילום רנטגן. הצוות הרפואי שבדק את הילד החליט כי הסביבון אינו מסכן את חייו, והמליץ להמתין ולחכות שהסביבון ייצא בדרך טבעית.

לאחר שחלף שבוע והסביבון לא יצא דרך מעיו, נשלח הילד לצילום חוזר, שהראה כי הסביבון תקוע בקיבה מה שהצריך טיפול רפואי דחוף. הילד פונה לבית חולים "וילף" לילדים של המרכז הרפואי שערי צדק, והועבר לטיפול היחידה לגסטרו ילדים.

דר' רפי לב-ציון, רופא בכיר ביחידה, חילץ את הסביבון בפעולת אנדוסקופיה, ללא סיבוכים. ההליך מערב צינור אופטי שבקצהו מצלמת וידאו ומלקחיים המאפשרים לאחוז בחפץ מרוחק ולשלוף אותו. הסביבון זוהה על מסך הטלוויזיה, ונשלף מתוך הקיבה. הילד והסביבון צפויים להשתחרר לביתם כבר היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר