חורף עם מאוחדת

דווקא עכשיו הצטננתם? כדאי לכם לעקוב מקרוב

אף אחד לא אוהב אף מנוזל. במיוחד לא כשהוא מלווה בכאבי ראש ושיעול. איך יודעים אם זו אלרגיה או התחלה של שפעת? ומה עושים כדי לצאת מזה הכי מהר שאפשר? כל התשובות ממומחי מאוחדת (בריאות, שיווקי)

דווקא עכשיו הצטננתם? מדריך למנוזל המתחיל. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגיע החורף וגם אתם נפלתם להצטננות? האף מנוזל ואיתו מגיע כאב הראש והגרון? אתם לא לבד.

גם לאחר מאות שנות רפואה והתקדמות טכנולוגית, נראה שיש משהו אחד שהאנושות לא מצאה לה מזור: מה עושים נגד ההתקררות?

האם אפשר למנוע? למה דווקא תרופות סבתא עובדת הכי טוב? והכי חשוב: איך נפטרים מהמכה הנזילה ביותר שנפלה עלינו? מומחי מאוחדת עם התשובות.

מדריך למנוזל המתחיל: מי נגד מי?

לפני הכל, קצת סדר בבלאגן: מה זה נזלת בכלל? אמנם זה לא נראה, אבל הנזלת נמצאת איתנו כל הזמן. גם כאשר אנחנו לא מרגישים אותה - היא שם, לתמיד.

משותף לכולם: שבחוץ קר - צפה לצינון. אילוסטרציה. צילום: Yossi Zamir/Flash 90

האף מייצר באופן תדיר נזלת כי יש לה תפקיד מרכזי וחשוב למנוע ממזהמים שונים להיצמד לרירית האף. כך, שלמעשה, הנזלת היא הפרשה מרירית האף.

כאשר אותה הפרשה מתרבה, כאן בעצם מתחילה התחושה הלא נעימה שאנו קוראים לה "צינון". התגברות ההפרשה יכולה לקרות ממגוון סיבות: אבק, פריחה, או בכלל כל הגורמים האלרגניים, עשן סיגריות, או חומרים כימיים אחרים כמו אדים של חומרי ניקוי.

ישנה גם נזלת שנגרמת באפן נקודתי ואינה קשורה לאלרגיות. אנחנו מכירים זאת כאשר אנחנו אוכלים חריף או נמצאים חשופים לאוויר יבש.

לא נעים: לפעמים כדאי להציץ בטישו

כדי לדעת מהי סוג הנזלת שיש אצלכם, או עד כמה אתם חולים, מספיקה לפעמים הצצה חטופה (היו אמיצים!) לאחר ההתעטשות.

העזתם וראיתם שההפרשה שקופה - כנראה הנזלת שלכם היא אלרגנית. מאידך, זו גם יכולה להיות התחלה של התקררות או דלקת של דרכי הנשימה העליונות.

אם כבר גיליתם צבע, בדקו האם היא לבנה או בצבעים יותר כהים של צהוב או ירוק.

כאשר ההפרשה היא לבנה, אתם בטח כבר בהתחלה של התקררויות חורף, דלקות בדרכי הנשימה העליונות, ואפילו שפעת. במחלות כאלו, אחרי כמה ימים של נזלת שקופה, אתם תגלו נזלת לבנה וצמיגית יותר.

שימו לב: כאשר הנזלת היא כבר צהבהבה עד ירקרוקת, זהו סימן לדלקת. אם אתם חשים גם כאבי ראש, שיעול וחום גבוה, כדאי ומומלץ לפנות לרופא.

כדאי לפעמים להציץ לראות את סגו הנזלת. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

עשה ואל תעשה: לפני ואחרי הצינון

אם אתם כבר עם אף מנוזל, לפחות נסו שלא להדביק אחרים. כאשר אתם משתעלים או מתעטשים, עשו זאת לתוך המרפק הכפוף שלכם.

ישנה מחשבה לא נכונה שעדיף לא לשים יד על האף באפצ'י, כיוון שלאחר מכן אנחנו נוגעים בכל מיני מקומות עם אותה יד שהתעטשנו עליה ואנחנו יכולים להעביר את המחלה (כמו: ידית הדלת, כפתור במעלית וכדומה).

כדי לעצור את התפשטות הווירוס, פשוט תתעטשו לכיוון המרפק. אבל תמיד כדאי שמשהו יכסה את הפה.

מיץ תפוזים יעזור לכם לחזור לשיגרה? אולי. אם אתם לא אוכלים באופן מסודר פירות וירקות, אז כוס של מיץ תפוזים תעניק לכם מנה הגונה של ויטמין C שיעזור לכם להילחם בהצטננות. אבל, אם אתם כן אוכלים בריא ונכון, אז עודף הויטמינים פשוט יצא דרך השתן.

כדאי לדאוג? ממש לא. אצל רוב האנשים, הנזלת היא תופעה חולפת ואתם יכולים להגיד לה שלום יפה אחרי כמה ימים (ובמקרים חריגים אחרי כמה שבועות).

אז איך נפטרים ממנה ומהר? נסו טיפול מקומי של שטיפות מי מלח וטיפות אף ליומיים-שלושה. אפשר גם להשתמש בתרסיסי אף, אך שימו לב שהם עלולים לגרום לכם להתמכרות, אז כדאי להשתמש בהם בזהירות ועם מעקב.

מרק עוף גם עוזר כנגד הפרשות. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

מרק עוף של סבתא? אפשר לנסות

לא משנה באיזו ארץ ולאיזו סבתא תפנו, תמיד תקבלו אותה תשובה? התקררתם? למיטה ומרק עוף. למרק יש השפעות חיוביות על מערכת החיסון: הוא תורם להעלאת חום הגוף ומכיל מלחים שמונעים התייבשות ומדללים את הפרשות הנזלת.

תרופות סבתא הן תמיד אופציה גם כדי לפתוח ולשחרר אף סתום. מלאו קערה במים, רכנו מעליה וכסו את הראש במגבת. האדים מהמים החמים יעזרו לשחרר.

גם הרחה של בצל פרוס יכולה לעזור. הריח החריף של הבצל יכול לפתוח אף סתום.

חשוב מאד: אם הנזלת ממשיכה מעבר לרגיל, והיא גורמת לכם לכאבי ראש וללחץ באזור האף והעיניים, ובכלל לתחושה כללית לא טובה - גשו לרופא להתייעצות ללקיחת אנטיביוטיקה.

הכתבה נערכה בשיתוף מאוחדת. תוכן הכתבה על פי מומחי מאוחדת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר