הרופאים זועמים

לקראת שביתה בבתי החולים 'הדסה' בירושלים?

כבר זמן רב שהיחסים אינם תקינים בין ועד הרופאים ב'עין כרם' ו'הר הצופים' לבין המנכ"ל החדש-יחסית זאב רוטשטיין, הפעם הם עולים שוב על שרטון - על חשבון החולים (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ביה"ח הדסה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סכסוך עבודה מוכרז היום (שלישי) על ידי רופאי בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים, על רקע החלטת ההנהלה להקפיא את מינויים אקדמיים במוסדות אלו, שלטענת הרופאים תוביל לפגיעה בזכויותיהם. משמעות ההכרזה - היתכנות של שביתה בעוד 15 ימים.

לדברי הרופאים, החלטה זו באה "לשפר את המצב הכלכלי הקשה" בבתי החולים - על אף שהם כבר וויתרו על הטבות רבות בשכרם. במקביל להכרזה על סכסוך העבודה, מתנהל הליך משפטי של ההסתדרות הרפואית בישראל וועדי הרופאים בבית החולים אל מול ההנהלה.

ראשי ועדי הרופאים: "צר לנו שהגענו לרגע זה. מרגע כניסתו של פרופסור רוטשטיין מנכ"ל בית החולים הדסה לבית החולים הוא רואה ברופאים כיריבים במקום כשותפים".

לדבריהם, "הדסה לא יכולה להתנהל כך. אם רוטשטיין לא יפנים עובדה זו - לא יהיה לו את מי לנהל. הדסה היא הבית שלנו ולא ניתן לה ליפול. ברצוננו לשמר את מעמדה כאבן שואבת לרופאים וחוקרים וכפאר האקדמיה והמחקר הרפואי בישראל".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר בתגובה כי עם כניסתו לתפקיד, התברר כי בתיה"ס האקדמיים של האוני' והדסה מייצרים גרעון שנתי של 70 מיליון שקל, שחלקו העיקרי נבע מהתנאים המיוחדים של הרופאים האקדמיים בהדסה. כיוון שלא נמצא עדיין פתרון מוסכם המתחייב ממצבה של הדסה לגבי הרופאים במסלול האקדמי, מצא עצמו מנכ"ל הדסה מנוע מלהוסיף מינויים חדשים אשר פירושם הגדלת הגירעון.

"הניסיון להסביר לוועד הרופאים שלא ניתן לכתוב צ'ק שבבנק אין לו כיסוי - נכשל. כל הפתרונות שהועלו עד כה על ידי הדסה נדחו על ידי הוועד, שמתעקש שהדסה תמשיך לממן באופן מלא את התנאים המיוחדים לרופאים האקדמיים, שאינם קיימים בשום בית חולים אחר בארץ".

מנכ"ל הדסה מקווה ומתפלל שסכסוך העבודה עליו הוכרז יפתר ללא שביתה, שפירושה פגיעה בחולים, אבל גם חיסול מאמצי ההבראה של הדסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר