חוק המשקל

חוק חדש יחייב הצבת משקל בכל סופרמרקט וחנות שמוכרים מוצרים במשקל

חוק חדש שמציע ח"כ יעקב אשר מבקש לחייב כל עסק שמוכר מוצרים במשקל - להציב משקל לטובת הרוכשים. "צרכן מגיע לקופה ומגלה שהיו לו עיניים גדולות וקנה יותר מדי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל אישרה הצהריים (שלישי) לקריאה ראשונה את ההצעה של חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה ) לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב סופרמרקטים (קמעונאים גדולים) להציב מכשירי שקילה לשימוש הצרכן במקום בו נמכרים מוצרים לפי משקל, כמו למשל במחלקות הפירות והירקות, פיצוחים ועוד.

ח"כ יעקב אשר הסביר כי מדובר בהצעת צרכנית, שתאפשר לקונים לדעת עוד מול המדף את המשקל של הפריטים ובהתאם לכך גם את המחיר אותו הם ידרשו לשלם בקופה, מחובתנו לתת לצרכן את הכלים לנהל צרכנות נבונה, שהצרכן יוכל לדעת עוד בעת שהוא מחליט לרכוש את המוצר כמה הוא ישלם עליו בקופה, החוק כיום מחייב את המוכר לסמן מחיר לק"ג על גבי המוצר אולם כשאין לצרכן את הכלים לאמוד כמה שוקל המוצר לעיתים הצרכן מגיע לקופה ומגלה כי המוצר עולה יותר מכפי מה שהוא חשב אבל הוא בדרך כלל כבר לא יחזור מהקופה למדפים כדי להחזיר את המוצר ונאלץ לקנות את המוצר במשקל יותר גדול ממה שהוא חשב.

יו"ר ארגון הקמעונאים הקטנים והמכולות אלי סתוי אמר כי "מעבר לכך שמדובר בעצת חוק צרכנית ישנם מקרים בהם הצע"ח חיונית במיוחד, יש רשתות הנותנות מבצע למוצרים במשקל ומגבילים את המחיר שבמבצע במספר ק"ג מסויים ולצרכן אין כלים לדעת כמה המשקל של המוצר שהוא קונה והאם הוא לא חורג במשקל מהכמות הניתנת לרכישה במחיר מבצע, לאחר שהחוק יתקבל הרשתות יצבו משקל שיאפשרו לצרכן לדעת כמה ק"ג הוא רוכש והאם זה נכלל במחיר המבצע".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר כי "מדובר בהצעת חוק צרכנית וחשובה וסיפר "כיוון שאני גם עורך קניות אני יודע כמה פעמים הצרכן מגיע למשקל בקופה ומגלה שהיו לו עיניים גדולות והוא קנה יותר מדי, ואף אחד לא עוצר תור שלם בשביל להחזיר 4 עגבניות".

כאמור, הוועדה אישרה כי ההצעה תחול על כל הקמעונאים הגדולים שלהם 3 סניפים ומעלה ומחזור המכירות שלהם מעל 247 מיליון שקל בשנה, והיו"ר כבל הודיע כי הנושא ייבחן שוב בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר