ריבלין חתם את ביקורו בגיאורגיה: "צריך לחמם את הקשרים"

"הקשרים בין מדינת ישראל לגאורגיה הם קשרים טובים, אבל אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לחמם אותם" אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין במהלך ביקור בבית כנסת בגיאורגיה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח/לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב (שלישי) עם נציגי הקהילה היהודית הגיאורגית בבית הכנסת הגדול שבעיר טיבליסי, בטרם סיים את ביקורו הממלכתי בגיאורגיה והמריא חזרה לישראל.

הנשיא ריבלין אמר במהלך הביקור: "בשעות קשות וכואבות אלו אני רוצה למסור תנחומים וחיבוק חם למשפחות החיילים שנרצחו ביום ראשון בירושלים,. מכאן, ממרחק, אני שולח את דאגתי ואת תפילותיי לשלומם של הפצועים שחלקם נאבקים על חייהם".

הנשיא התייחס להיסטוריה של יהודי גיאורגיה והקשיים שחוו במהלך השנים ואמר: "האמונה והגבורה של יהודי גיאורגיה, לא היו רק בעבר. יהודי גיאורגיה נאבקו במסירות נפש על יהדותם בימי סטלין. ויהודי גיאורגיה, היו אלו שהחלו לשבור ולסדוק את מסך הברזל. אני זוכר היטב את המכתבים הפומביים ששלחו שמונה עשר המשפחות מגיאורגיה לוועדה לזכויות האדם של האו"ם מכתבים שסייעו לפתיחת השערים".

לדבריו: "הקשרים בין מדינת ישראל לגאורגיה הם קשרים טובים, אבל אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לחמם אותם."

הנשיא הדגיש :"כאן יש לכם תפקיד מרכזי. הלב היהודי, הקשר אל הקהילה היהודית החמה שנמצאת כאן מוסיפים נשמה מיוחדת לקשרים בין המדינות. רק השבת קראנו בתורה בפרשת וייגש על יהודה שהיה מוכן להיות ערב לאחיו בנימין ולהיכלא במקומו. הערבות ההדדית היא סוד כוחו של עם ישראל, כך היה בעבר וכך כיום – יהודי כל העולם ומדינת ישראל ערבים זה לזה, עם אחד אנחנו. אנחנו נעשה כל שבידינו להמשיך ולשמר את הקשר החם אתכם ועם גאורגיה, ואני בטוח שגם נצליח."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר