חשיפת כיכר השבת

היועמ"ש נגד הראשל"צ: אין לקיים דיון בפרשת הגט מצפת

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא מתנגד לקיום הדיון ההיסטורי בבית הדין הגדול בשאלת הגט מצפת - שנחשף לפני כחודשיים ב"כיכר השבת". "אין לקיים דיון, אף לא לצורך בירור מקדמי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: יעקב כהן ותומר נויברג - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה הודיע לפני זמן קצר (שלישי) על התייצבותו בבג"ץ בעתירה העוסקת בבקשה לקבוע כי על בית הדין הרבני הגדול להימנע מלדון בערעור שהוגש על החלטת הדיין הרב אוריאל לביא לאשר גט לאשה שבעלה שוכב צמח בבית החולים. דבריו של היועמ"ש מנוגדים לעמדתו של הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף.

כזכור, לפני חודשיים נחשף ב"כיכר השבת" כי הראשל"צ הגר"י יוסף הורה על כינוס הרכב מורחב של כלל חברי בית הדין הגדול, זאת כחלק מדיון בשאלת זיכוי גט לבעל צמח. דיון בו היה מבקש לבטל את זיכוי הגט.

הנושא הגיע עד לבית המשפט העליון, שם ביקשה האשה כי השופטים יורו לראשון לציון לא לכנס את בית הדין. אחת הטענות המרכזיות הייתה שגבר שפנה לבית הדין הגדול נגד 'זיכוי הגט' הוא אלמוני שלא קשור לתיק. מחר צפויים השופטים לדון בתיק.

חשיפת "כיכר השבת" לפני חודשיים

כאמור, מנדבליט הודיע כי לדעתו הראשל"צ אינו יכול לכנס את בית הדין הגדול. במשרד המשפטים מציינים כי: "עמדת היועץ המשפטי לממשלה הינה, בתמצית, כי המשיב 3 (מי שפנה לבית הדין הגדול בבקשה לדיון חוזר), שלא היה בעל דין בהליך בבית הדין האזורי, אינו בעל מעמד להגיש ערעור לבית הדין הרבני הגדול, וכי את פניית המשיב 3 לבית הדין הרבני הגדול יש להדוף על הסף מבלי לקיים בה כל דיון".

עוד סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי "אין לאפשר למשיב הנעדר כל מעמד, "לגרור" את העותרת לדיון בבית הדין הרבני הגדול, על כל ההשלכות והסיכונים הכרוכים בו".

לעמדת היועץ המשפטי לממשלה מנדבליט יש מקום לקבוע כבר עתה, כי "אין לקיים דיון בבקשת המשיב לפני בית הדין הרבני הגדול, אף לא לצורך בירור "מקדמי", של שאלת מעמדו של המשיב בלבד".

גורמים משפטיים ביקשו להדגיש שהיועץ מוקיר ומעריך מאד את הרב הראשי ואת מעמדו של בית הדין. אין ביניהם יריבות אישית כלשהי. מבחינת היועץ המשפטי לממשלה מדובר בסוגייה שהיא פרוצדוראלית במהותה, ולא בעניין הלכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר