נאום הפרידה מהבית הלבן

אובמה סיכם שמונה שנים: "אמריקה היא מקום חזק יותר"

"היום זה תורי לומר תודה", כך פתח נשיא ארה"ב היוצא, ברק אובמה, את נאום הפרידה שלו, בו סיכם שמונה שנים בבית הלבן. לדברי אובמה: אמריקה חזקה יותר מכפי שהייתה בתחילת כהונתו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה נפרד, הלילה (צילום מסך: מתוך יוטיוב)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא הלילה (רביעי) את נאום הפרידה שלו, בשיקגו - העיר בה החל את הקריירה, וזאת תשעה ימים לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב.

"היום זה תורי לומר תודה", אמר אובמה בפתח נאומו. "בכל יום למדתי מכם, אתם עשיתם אותי לנשיא טוב יותר, אתם הפכתם אותי לאדם טוב יותר".

הקהל, קרא לעברו - "ארבע שנים נוספות", ואובמה הגיב: "אני לא יכול לעשות את זה".

אובמה מנה בנאמו את ההישגים של שמונה השנים בהן כיהן כנשיא ארה"ב, ואמר כי "אם הייתי אומר לכם לפני שמונה שנים שאמריקה תצא מהמיתון הגדול, אם הייתי אומר לכם שנפתח פרק חדש ביחסים עם העם הקובני, נעצור את תוכנית הגרעין של איראן מבלי לירות אפילו ירייה אחת, ונחסל את המוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר - הייתם אומרים לי שהרף שלי גבוה מדי".

"אבל זה מה שעשינו. זה מה שאתם עשיתם. ענינו לתקוות של אנשים ובזכותכם, אמריקה היא מקום טוב יותר וחזק יותר, בכל קנה מידה, ממה שהיה כשהתחלתי את הכהונה", הוסיף אובמה.

על החלפתו בטראמפ, אמר אובמה כי "בעוד עשרה ימים העולם יהיה עד לסימן ההיכר של הדמוקרטיה שלנו: העברת השלטון בצורה חלקה בין הממשלים. הבטחתי לנשיא הנבחר טראמפ שהממשל שלי יעשה הכל כדי שהמעבר יהיה חלק, כמו שהנשיא בוש עשה בשבילי. כולנו יחד באותה הסירה, אנו נופלים וקמים כאחד".

באשר למלחמה בדאעש, אמר אובמה כי "הקואליציה נגד דאעש חיסלה את המנהיגים הבכירים של הארגון וכבשה מחצית מהטריטוריה שלו. דאעש יחוסל וכל מי שיאיים על אמריקה לא יהיה בטוח".

"יריבות כמו רוסיה וסין לא יוכלו לאיים על ההשפעה שלנו בעולם - אלא אם נוותר על מה שאנחנו מאמינים בו ונהפוך את עצמנו לסתם מדינה גדולה שנטפלת בבריונות לשכנות הקטנות שלה", הוסיף אובמה.

בנאומו, הודה הנשיא היוצא לאשתו מישל ואמר כי "ב-25 השנים האחרונות היית לא רק האמא של בנותיי אלא גם החבר הכי טוב שלי. לקחת על עצמך תפקיד שלא ביקשת ועשית אותו בעצמך בחן, בחריקת שיניים, בסטייל ובהומור טוב. גרמת לבית הלבן להיות למקום ששייך לכולם".

"אני מבקש שתאמינו", סיכם אובמה, "לא ביכולת שלי להביא לשינוי - אלא ביכולת שלכם. כן אנחנו יכולים, כן עשינו את זה, yes we can".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר