"ציד מכשפות פוליטי"

דיווח בארה"ב: רוסיה מחזיקה במידע מביך על טראמפ

ה-CNN דיווח הלילה כי על פי דו"ח של סוכנויות המודיעין האמריקאיות הרוסים מחזיקים במידע מביך אודות התנהגותו של טראמפ בביקוריו ברוסיה במטרה לסוחטו בעתיד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פיט סוזה, הבית הלבן)

מסמכים מסווגים שהוצגו בשבוע שעבר לנשיא האמריקני היוצא ברק אובמה ולנשיא הנבחר דונלד טראמפ, מכילים האשמות שלפיהן סוכנים רוסים טוענים שיש ברשותם מידע רגיש, אישי וכלכלי, על טראמפ במטרה לסחוט אותו בעתיד כדי לעשות מבוקשה של רוסיה. כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת הטלוויזיה האמריקנית CNN.

לפי הדיווחים, בדו"ח ישנה טענה כי הרוסים מחזיקים בתיעוד מביך של טראמפ בעת ששהה במלון ריץ' קרלטון במוסקבה כשהוא מתנהג בצורה שאינה מכובדת. טראמפ הגיב לפרסומים בחשבון הטוויטר שלו: "אלה חדשות מזויפות - זה לגמרי ציד מכשפות פוליטי!".

באופן כללי טראמפ הוכיח את עצמו עד עתה כאדם שמידע מביך אודות עברו לא עוצר אותו. למרות פרסומים דומים על התנהגות לא מכובדת שלו שפורסמו במהלך קמפיין הבחירות הוא הצליח להתגבר על כך וקשה לראות כיצד תיעוד שלו מתהולל במוסקבה יכול לפגוע בו או לאיים עליו.

הטענות הוצגו בשני עמודים שהתווספו לדו"ח שהגישו הסוכנויות בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות. הטענות הגיעו, בין השאר, מתזכירים שלוקטו על ידי סוכן מודיעין בריטי, שגורמים אמריקנים בכירים הגדירו את עבודתו כאמינה. בדו"ח נטען גם כי המלון היה מאובזר במצלמות ומיקרופונים של שירות הביון הרוסי (FSB) והרוסים הקליטו כל דבר שחפצו בו.

"התנהגותו הלא נאותה של טראמפ במהלך השנים ברוסיה אפשרה לשלטונות במוסקבה להשיג מספיק מידע מביך על המועמד הרפובליקני כדי שהם יוכלו להשתמש בו מתי שיחפצו בכך", נקבע בדו"ח המודיעין האמריקני על פי ה-CNN.

ה-FBI חוקר את האמינות ואת הדיוק של הטענות האלה, שמסתמכות בעיקר על מידע ממקורות רוסיים, אך טרם אישר את נכונות הפרטים שכתובים בתזכירים.

המסמכים המסווגים הוצגו בשבוע שעבר על ידי ארבעת ראשי סוכנויות המודיעין האמריקניות הבכירים – ראש מנהל המודיעין ג'יימס קלפר, ראש ה-FBI ג'יימס קומי, ראש ה-CIA ג'ון ברנן וראש ה-NSA מייק רוג'רס. חובה לציין כי חלק מראשי הסוכנויות רואים בטראמפ אויב שכן הוא אמר מפורשות כי בכוונתו להדיח אותם מתפקידם.

גורמים שהיו בפגישה אמרו ל-CNN כי ראשי הסוכנויות הציגו בפגישות מידע שלפיו היה בידי רוסיה מידע שיכל להזיק לשתי המפלגות בארה"ב, גם הדמוקרטית וגם הרפובליקנית, אך הם שחררו רק את המידע שהזיק למפלגה הדמוקרטית ולמועמדת שלהם לנשיאות, הילרי קלינטון.

לפי הגורמים, התקציר הכיל טענות שלפיהן במהלך הקמפיין לנשיאות ארצות הברית התנהלו חילופי מידע בין אנשי הצוות של טראמפ למתווכים מטעם הממשלה הרוסית במטרה לסייע לניצחונו של האחרון. התקציר עורר כמובן את זעמו של אובמה שהאשים מזמן את רוסיה במעורבות בבחירות בארה"ב

על פי ההערכות בוושינגטון, הרוסים עקבו אחרי טראמפ במשך תקופה ארוכה ובמהלך ביקוריו במוסקבה האזינו לטלפון שלו וניהלו אחריו מעקבים.

אובמה נשאל הלילה לגבי הפרסומים ואמר כי הוא אינו מגיב על מידע מסווג, אך הבהיר כי הורה לסוכנויות לבדוק את המידע על הפריצה הרוסית כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר