שביתה כללית במגזר

מחאה נחושה של ערביי ישראל על הרס הבתים: "זה טבח"

הריסת 11 הבתים בקלנסווה אתמול גורמת לזעם מתפרץ בקרב ערביי ישראל, ולשביתה כללית היום במגזר. לאחר תיפלת יום שישי הקרוב מתוכננת הפגנה רבת משתתפים (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהבתים, לאחר הריסתם (צילום: מתוך ynet)

במחאה על ההריסה אתמול (שלישי) בקלנסווה של 11 בתים שנבנו ללא היתר, הכריזה ועדת המעקב העליונה לערביי ישראל על שביתה כללית היום במגזר הערבי. את ההריסה בקלנסווה אבטחו כזכור מאות שוטרים.

השביתה כוללת את כל בתי הספר, בתי העסק ומקומות ציבוריים, ואחר הצהריים אף תיערך הפגנה בכניסה לעיר שב'משולש' כהזדהות עם המשפחות שבתיהן נהרסו. הפגנה גדולה בהשתתפות כל תושבי היישובים הערביים צפויה גם אחרי תפילת יום שישי הקרוב.

"אני מקווה שהממשלה תבין את המסר, היא לא יכולה לתפוס אזרח ערבי לבדו ולהרוס את ביתו. אנחנו רואים בהריסת בתים בקלנסווה עניין שנוגע לעתידו ולחייו של כל הציבור הערבי", אומר ראש ועדת המעקב ח"כ לשעבר מוחמד ברכה.

לדבריו, "בשבת יתכנסו ראשי המגזר על מנת להחליט לגבי הצעדים הבאים גם ברמה המקומית, הפוליטית והתכנונית, וברמה הבינלאומית. בנוסף, אנחנו שוקלים להפגין מול משרדו של ראש הממשלה ונערכים להעניק עזרה למשפחות שנהרסו בתיהן, כדי להבטיח להן קורת גג זמנית עד שייבנו הבתים מחדש".

אחד מבעלי הבתים שנהרסו, דיאא מכלוף, תיאר את שעובר עליו ביממה האחרונה: "אנחנו עוד מתקשים לעכל את כל מה שקרה. כל הלילה לא ישנו, הבוקר היה מאוד קשה לראות את הבתים ההרוסים. זה טבח. המדינה הזאת ממשיכה להרוס לנו את הבתים ואת עתידנו, לא נשאר לנו כלום. עד כה בחרתי ללכת בדרך הישר, אבל אחרי ההריסה החלטתי להיות עבריין. במדינה הזאת אם לא תהיה עבריין, ידרכו עליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר