חשיפת כיכר השבת

אריאל אטיאס ל'כיכר': 'הפלג' לא היו בפגישה, רק רבני ש"ס

השר לשעבר אריאל אטיאס מספר על הפגישה החשאית - שנחשפה ב'כיכר השבת' - מצהיר כי אנשי 'הפלג' לא נטלו בה חלק ומבהיר כי מטרת הפגישה - למנוע פגיעה בלומדי התורה בחוק הגיוס (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריאל אטיאס (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": השר לשעבר אריאל אטיאס, מתייחס בשיחה עם "כיכר השבת", לפגישה החשאית שהתקיימה אמש (שלישי)במעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף. לדבריו: הפגישה עסקה בתקנות חוק הגיוס וכי אין חשש שהתקנות יפגעו בתלמידי הישיבה הספרדים, כמ כן הוא מצהיר כי אנשי 'הפלג' לא נטלו חלק.

מאז שעות הבוקר, לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" דבר הפגישה החשאית, עלו טענות בלשכות בכירי ש"ס מדוע המפלגה משתפת פעולה עם "הפלג הירושלמי".

גורם רבני שנכח בפגישה, אמר ל"כיכר השבת" כי "הפלג לא היו חלק מהפגישה הזו. עסקנו רק בתקנות חוק הגיוס. אולי היה איזה אברך שמזוהה עם מה שנחשב 'הפלג'. הם תופסים עלינו טרמפ. זה שקר".

כזכור, השר לשעבר אריאל אטיאס, התעסק בתקופת כהונתו בכנסת בנושא חוק הגיוס. גם כעת, כשעלו תלונות כי התקנות ששר הביטחון אביגדור ליברמן צפוי לתקן יגרמו נזק לעולם התורה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי פנה לאטיאס שיסייע, לאור העובדה כי הוא מכיר היטב את הנושא המסובך.

חשיפת "כיכר השבת", הבוקר

ראשי הישיבות הספרדיות ובראשם הגאון רבי יהודה כהן, שנחשב לקול הקיצוני בנושא גיוס תלמידי ישיבות, ביקשו ישיבה דחופה בנושא. הישיבה נקבעה בלשכת הגר"ד יוסף, וכפי שפורסם הבוקר ב"כיכר השבת", נכחו בה ראשי ישיבות ספרדיות, אטיאס וח"כ מיכאל מלכיאלי.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר השר לשעבר אריאל אטיאס כי "זו פגישה שהתבקשתי להגיע אליה על ידי היו"ר השר אריה דרעי וחבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף. תכלית הפגישה הייתה לדון בתקנות שמתכוון להתקין שר הביטחון שיהיו חלק מחוק הגיוס".

לדבריו: "עלו טענות על ידי ראשי ישיבות ספרדים שיתכן והתקנות יכולות לפגוע בלומדי התורה וזו הייתה מטרת הפגישה".

גם אטיאס לא מבין כיצד נכנסו אנשי 'הפלג הירושלמי' לתמונה ואמר: "למיטב ידיעתי הרבנים שדיברנו ופגשנו אותם הם בשר מבשרה של תנועת ש"ס, לא הפלג או משהו אחר".

אטיאס מוסיף ומצהיר כי "לא עלתה ולא יכלה להיות טענה שהתקנות פוגעות בספרדים".

הפגישה החשאית, אמש (באדיבות המצלם)

עם זאת, הוא מספר כי כן עלו טענות על חשש ש'וועד הישיבות' מפלה את הציבור הספרדי. "הייתה טענה שוועד הישיבות לא מטפל בבעיות של הספרדים כמו שהוא מטפל בפניות של אשכנזים", אומר אטיאס, "זה דיון נפרד, והיו טענות שזה כלל לא נכון. הגר"ד יוסף אמר בצורה ברורה שהדיון הוא לא על 'ועד הישיבות' אלא על התקנות".

לדבריו: "סוכם שנעשה עבודה ונשב על זה אחרי זה עם אריה ונביא את הפתרון הטוב ביותר".

בסיום השיחה אטיאס שב ומדגיש: "חשוב להדגיש שזה נעשה ונקבע על ידי רבנים שהם בשר מבשרה של ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר