נחשף 'קמפיין החרד"קים' הבא?

"טרייד-אין לחיילים החרדים: כיפה סרוגה בתמורה לשחורה"

בשיחות שקיים עם מקורביו לאחר שחרורו, סיפר יהודה קמניץ, החשוד במעורבות בקמפיין ה'שיימינג' נגד חיילים חרדים, על הקמפיין המסתמן הבא, עליו "שמע מפי ידידים": "טרייד אין" לכיפות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קמניץ בביתו, היום. עם הגר"א דויטש (צילום: באדיבות המצלם)

יממה לאחר ששוחרר למעצר בית, יהודה קמניץ החשוד בהפצת "קמפיין השיימינג" ברשת נגד חיילים חרדים, מספר בשיחות עם מקורביו על הקמפיין המסתמן הבא המכוון נגד חיילים חרדים - עליו שמע "מפי ידידים", כהגדרתו - "טרייד אין" לכיפות של חיילים חרדים שיוחלפו בכיפות סרוגות.

בהקלטות שהגיעו לידי "כיכר השבת", נשמע קמניץ מספר על הקמפיין המתוכנן. לאחר שהוא מטיח האשמות על רדיפה ו"עלילת דם", אומר קמניץ כי "שמע ממספר ידידים" על קמפיין חדש נוסף שייצא בתקופה הקרובה, ובמסגרתו יוצע לחיילים חרדים מבצע "טרייד אין" על כיפות שחורות - תמורתן יקבלו כיפות סרוגות. "מטרת הקמפיין, הסדרת צבע הכיפות למקומם הראוי, כי חרדי וצבא זה כלאיים ודברים שכידוע סותרים אחד את השני" הוסבר.

הקלטת שיחת קמניץ וחבריו

קמניץ במעצר הבית (באדיבות המצלם)

קמניץ אמר את הדברים במהלך ביקור שערכו מכריו וידידיו בביתו. הוא טען כאמור כי מדובר ב"עלילת דם של ממש" לקשר אותו לקמפיין השיימינג, אולם בהתייחסותו לעצם הקמפיין טען כי "זה ממש אותו הדבר כמו שאזרחים חילוניים שמפחדים מתופעת המחזירים בתשובה בשכונות החילוניות יפרסמו את תמונות הרבנים הללו ברחובות העיר על מנת להזהיר מהם, כדי שלא יצליחו להחזיר בתשובה. האם גם אז מישהו יקרא לזה שיימינג?".

קבלת הפנים לקמניץ. אתמול (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"מלבד השאלה המשפטית, גם ברמה הערכית - האם זו פעולה פלילית? נדמה שאיש לא יניד עפעף למראה מודעות כאלו. אני רואה את הדברים באופן שווה" סיכם קמניץ בשיחה עם תומכיו.

גמ"ח האינטרנט ממנו הורחק קמניץ (באדיבות המצלם)

בהמשך השיחה, אמר קמניץ כי הוא שמח על העובדה שמעצרו שגרם להעלאת נושא ההתנגדות לשירות בצה"ל. הוא אף ציין כי בעקבות מעצרו, "נשבר אצלו הפחד שמלווה כל אזרח ממעצר", וכי הוא מוכן "למסור את עצמו שוב ושוב למעצר ולו כדי להרוויח שוב את הדיון הנרחב סביב ההתנגדות העיקשת נוכח הנסיונות לגייס חרדים ולשנות את פני החרדיות בישראל".

מוקדם יותר, הגיע הגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' יחד עם רבנים נוספים המזוהים עם הפלג הירושלמי, לבית בו שוהה קמניץ, בכדי לתמוך בו. במהלך השיחה, סיפר קמניץ כי למרות הוראת בית המשפט, המשטרה סירבה להכניס אליו לתא את הטלית והתפילין שלו. לדבריו, כאשר קיבל בחזרה את תיק התפילין, הוא מצא בתוכו פתק בו לצד פרטיו האישיים נכתבה הערה "לא להכניס את התיק לקמניץ".

התפילין, ההערה והוראת בית המשפט (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר