הפגנות בקלנסוואה; "הרסו לנו את החיים"

בקלנסווה הפגינו היום אלפי ערבים ישראלים במחאה על הריסת בתים לא חוקיים בעיר. במקביל, התקיימה שביתה כללית במגזר הערבי בעקבות הריסת הבתים (חדשות, בארץ)

ההפגנות היום בקלנסוואה (צילום: ynet)

בקלנסוואה הפגינו היום (רביעי) אלפי תושבים ערבים ישראלים במחאה על הריסת תשעה בתים על ידי המדינה, לאחר שנבנו שלא כחוק. ההפגנה התקיימה בכניסה לעיר והשתתפו בה גם ילדים. המפגינים הניפו שלטים בגנות מדיניות הממשלה בהריסת בתים לא חוקיים. אתמול הודיע ראש עיריית קלנסוואה כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות הריסת המבנים.

כזכור, אתמול הרסה המדינה בגיבוי כוח משטרתי גדול תשעה בתים שחלקם היו בהליכי בנייה. בעקבות ההריסה, הודיעה וועדת המעקב של ערביי ישראל על שביתה כללית במגזר הערבי בישראל.

התושבים האשימו את הממשלה כי אינה מאפשרת להם לבנות בתים ברישיון, ועל כן הבתים נבנו ללא רישיון. אחד התושבים שביתו נהרס אמר בהפגנה: "המצב גרם לאווירה לא נוחה. הפסקתי לשתות ולאכול כי אין לי תיאבון. זה אסון מזעזע שלא נשכח אותו בחיים. איבדתי הכול ולא נשאר לי כלום. חטפו לי בשניות את הדבר היקר לי".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להריסת המבנים: "המבנים שנהרסו נבנו מחוץ לגבול התוכנית המאושרת של עיריית קלנסווה, כי הם היו לא מאוכלסים, נבנו בשטח פתוח על קרקע בייעוד חקלאי, היו בשלבי בנייה שונים, נבנו ללא היתר ובניגוד לתוכנית המחוזית והארצית באזור שרווי בתשתיות לאומיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר