במכתב מיוחד ל"וועידת החינוך"

מרן הרב שטיינמן למנהלים חינוכיים: זהו עיקר חינוך הילדים

במכתב מיוחד ששיגר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן למנהלים חינוכיים הוא כותב כי עיקר החינוך הוא "שמחנכים כבר מגיל הילדות שיש ריבונו של עולם והתורה היא העיקר". בפנים: המכתב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן שיגר מכתב מיוחד למנהלים החינוכיים המתכנסים ב"ועידת החינוך השנתית", בו הוא מפרט את עיקרי חינוך הילדים.

"כבוד המחנכים המתכנסים לדון בדרכי הפעולה לטובת ילדי ישראל שלומכון יסגא מאוד", נכתב בפתח המכתב, עליו חתם מרן הרב שטיינמן.

"הנה עיקר החינוך הוא", מפרט מרן - "מה שמחנכים הילדים כבר מגיל הילדות, והחינוך הוא שיתחיל תיכף לדעת שיש ריבונו של עולם, ויש תורה, ושהתורה זה העיקר, ועל כל מצוה יש שכר ועל כל עבירה יש עונש, וכל זה צריך להיות מושרש בלב הילד מקטנותו עד אשר יבלע בדמו".

לסיום כותב מרן ראש הישיבה: "ונקווה שכל אחד מכם ישתדל לחנך ולהשריש בלב הילדים תורה ויראת שמיים, ואז יהיה מהם נחת בין בעולם הזה ובין בעולם הבא, ונזכה במהרה לגאולת עולמים במהרה בימינו אמן. הכותב וחותם לכבוד התורה ולומדיה, אהרון לייב שטיינמן".

במשא הנעילה של הוועידה, בו הוקרא מכתבו של מרן הרב שטיינמן, נשא הגאון רבי יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, את משא הנעילה, בו הדריך את המלמישם כיתד למסור שיעורים ולרתק את התלמידים.

"לא להיות רב'ה", אמר הגר"י זילברשטיין למלמדים, "רק להיות אבא, אם אדם הוא אבא - יש לו משמעת".

הרב זילברשטיין סיפר למלדים כי "מרן הגראי"ל שטיינמן סיפר לי פעם, באים אלי מלמדים וראשי ישיבות קטנות ואומרים שלילדים אין חשק לראות את הפשט בגמרא, מיד מחפשים מפרשים, מה לעשות. אמר להן מרן דבר נפלא: 'תסלח לי מגיד שיעור, לך אין חשק! אם לך היה חשק ללמוד את הפשט והיית מכין טוב, הילדים היו נדבקים ממך וגם להם היה חשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר