לאור חולשת מרן הרב שטיינמן

אנשי העסקים מארה"ב יתברכו אצל מרן הגר"ח קנייבסקי

במשך שנים מרן הגראי"ל שטיינמן היה נושא דברי חיזוק בפני אנשי העסקים ב'ירחי כלה'. כעת, לאור חולשתו - נאות מרן הגר"ח קנייבסקי לקבלם לברכה במעונו • דברי חיזוק: הגר"י זילברשטיין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר, כיכר השבת)

לאחר שנים בהן לא נטל חלק ב'ירחי כלה' ובמעמדים לתושבי חו"ל, יחרוג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ממנהגו, ויקבל במעונו את מאות משתתפי 'ירחי כלה' של תנועת 'אגודת ישראל' מאמריקה, שיגיעו ביום ראשון היישר משדה התעופה אל רחוב רשב"ם בבני ברק.

מעמד ה'ירחי כלה' מתקיים זה שנים במלון 'רמדה' בירושלים ונוטלים בו חלק, גדולי מרביצי התורה וראשי הישיבות, המוסרים שיעורי תורה בפני אנשי עסקים בעלי בתים הזונחים את כל עיסוקיהם ומקדישים שבוע ללימוד תורה בארץ הקודש.

בשנים האחרונות, בשיאם של ימי החיזוק, מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, היה נושא בפניהם דברי חיזוק בהם היה מעורר את המשתתפים להתחזק בלימוד תורה.

השנה, בשל חולשתו - לאור האשפוז האחרון, לא מתאפשר כי מרן ראש הישיבה יבוא לשאת דברים בפני המשתתפים, ובשל כך פנתה הנהלת אגו"י בארה"ב בראשות הנגיד שלמה ורדיגר למזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין כי ייכנס למרן הגר"ח קנייבסקי בבקשה לקיים מעמד קבלת פנים לאורחים במעונו.

לאחר ששמע את בקשת מקורבו על חשיבות הנושא והשפעתו לחיזוק לימוד התורה בקרב יהודי התפוצות, השיב שר התורה לרובינשטיין כי אף שמעולם לא נהג כן, משום חביבות תורת ארץ ישראל יקיים במעונו מעמד קבלת פנים וברכה.

על פי התוכנית, הנחשפת לראשונה ב"כיכר השבת", ביום ראשון הקרוב בשעות אחר הצהריים יגיעו מאות האורחים במספר טיסות, כאשר מנמל התעופה בן גוריון יגיעו היישר לעיר בני ברק ויהיו אורחיו האישיים של ראש העיר חנוך זייברט.

לאחר מכן יגיעו למעמד ייחודי במעונו של שר התורה, שם יישא דברים חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, לבקשתו של הגר"ח קנייבסקי וקהל ההמונים יזכה לברכה ולחיזוק ללימוד התורה. יצויין כי ייתכן ובשל העומס הרב הצפוי, המעמד ייערך בבית הכנסת 'לדרמן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר