לראשונה במאבק בגיוס לצה"ל

נשות הקנאים באו לכלא לתמוך בבנות מסורתיות עריקות

מאז החל המאבק ב"גזירת הגיוס" הורגל הרחוב החרדי במחאות מאורגנות אחרי מעצרי סרבני גיוס חרדים. היום, באופן תקדימי, יצאו נשים עם ילדיהן לשערי כלא 4 בו כלואות בנות מסורתיות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחאת הנשים (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

עשרות נשים, על טפם וילדיהם, הנמנות על משפחות חוגי הקנאים בעיר בית שמש, יצאו בשעות האחרונות לכלא 4 שבצריפין, למפגן תמיכה ספונטני בכמה בנות, חלקן שומרות מסורת ו-2 דתיות, שנשלחו לכלא הצבאי בעוון עריקות.

אף שחלק מהבנות הללו הצהירו על עצמן כדתיות המבקשות בשל כך לקבל פטור מהשירות הצבאי, שלטונות צה"ל לא קיבלו את בקשתן, לא הואילו להעניק להן את הפטור המיוחל ולאחר שלא הופיעו בבקו"ם כדי להתחיל את השירות - הן נכלאו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי אחת מהכלואות במקום היא טל כהן, צעירה מתחזקת הלומדת בתקופה האחרונה במדרשיה של הרב הרוש בקרית גת. כמו כן, במקום כלואה גם אדרת זגורי, תלמידת 'בית יעקב' בהנהלת הרב חליווה מבאר שבע, שלא הגישה תצהיר - מסיבות טכניות.

שיינדי ג. תושבת בית שמש שהגיעה להשתתף ולהביע את תמיכתה בשערי הכלא, אומרת ל"כיכר השבת": "זהו פשע בל יכופר, שבנות צדיקות כאלו יושבות בכלא בגלל שניסו להכריח אותן להתגייס לצבא".

"זה לא היה קל לי לנסוע למפגן התמיכה", מתארת מפגינה אחרת. "זה יום חמישי, אני מבשלת לשבת ומארחת אורחים מחוץ לעיר, וזה חוץ מהניהול השוטף של הבית. אבל פה מדובר במקרה מיוחד שחייבים לצאת ולהקים קול זעקה".

"זה בכלל לא חשוב אם הן מזרחיות או חסידיות, או אם הן מתחזקות או חרדיות מבית: אם הן מגדירות את עצמן כדתיות - הצבא חייב לשחרר אותן ולתת להן לשוב למשפחותיהן", היא אומרת לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר