"המעיט בערך השואה"

ארגונים יהודיים בארה"ב זועמים על הציוץ של טראמפ

הנשיא הנבחר כתב ציוץ נזעם כנגד סוכנויות המודיעין האמריקאיות ותהה "האם אנחנו נמצאים בגרמניה הנאצית". הציוץ עורר ביקורת רבה בטענה שההשוואה פוגעת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ זעם על הדיווחים הלא מאומתים שבידי רוסיה 'מידע רגיש' נגדו כשהוא משווה את המצב לגרמניה הנאצית. ההשוואה של טראמפ עוררה את זעמם של ארגונים יהודיים שטוענים כי האנלוגיה הייתה שגויה, מעליבה ומשפילה עבור ניצולי השואה, והם דורשים ממנו להתנצל.

טראמפ כתב בציוץ כי סוכנויות המודיעין לא אמורות לאפשר דליפת חדשות מזויפות כאלו, "זה ניסיון אחרון. האם אנחנו בגרמניה הנאצית", כתב טראמפ והסעיר את הרשת.

"הליגה נגד השמצה" ו"מרכז אנה פרנק לכבוד הדדי" גינו את טראמפ עבור מה שהם מתארים כהמעטה בערכה של אחת הזוועות הגדולות ביותר במאה ה- 20 בכדי לזכות בנקודה פוליטית.

"האם אין לו שום בושה?", אמר סטיבן גולדשטיין, מנכ"ל מרכז אנה פרנק, הסניף האמריקאי של קבוצה בינלאומית הלוחמת נגד דעה קדומה בכדי לשמר על מורשתה של אנה פרנק.

"הנשיא הנבחר הראה את חוסר הרגישות הדוחה ביותר לניצולי השואה אפילו בטרם הושבע לתפקיד", אמר גולדשטיין והוסיף כי "או שהוא עסוק מידי בלחימה בסוכנויות המודיעין או שהוא כל כך בור בהיסטוריה עד שלעולם לא תרצו שהאיש הזה יהפוך לנשיא".

יצוין, כי חלק גדול מהארגונים היהודים נוטים לצד השמאלי של המפה הפוליטית ונחשבים לתומכי הדמוקרטים כך שהתייצבות שלהם כנגד טראמפ צפויה למדיי גם אם המשמעות של דבריו אינה חמורה במיוחד.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר שהאנלוגיה של טראמפ "לא הייתה רק לא הולמת מבחינת ההשוואה, אלא היא גם מקהה את השיח שלנו".

"אנו מאז ומתמיד מדברים בגלוי כאשר הדמוקרטים והרפובליקנים עוסקים ברטוריקה שכזאת", אמר גרינבלט והוסיף כי "זה יעזור לנשיא הנבחר להסביר את כוונתו או להתנצל על הערה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר