סערת התפקוד בפיגוע

"המטומטמים מהטוויטר לא יכולים לשפוט"

קצין בכיר, מפקד בה"ד 1, תוקף את אלו שטענו כי הצוערים בפיגוע "משאית המוות" בירושלים לא חתרו למגע, ואומר כי הם "חסרי אחריות מהטוויטר; מטומטמים" (אקטואליה, בארץ)

הסרטון שחולל סערה (צילום: מצלמות אבטחה תמונה ראשית: מדברים תקשורת)

הסרטון שמתעד את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה קצינים ונפצעו 15, ממשיך לעורר סערה. כזכור, נטען כי נראה בו שהחיילים לא חתרו למגע ונמלטו מהמחבל במקום לנטרלו.

היום (חמישי), בשיחה סגורה שערך מפקד בה"ד 1 אל"מ יניב אלאלוף עם הצוערים, הוא אמר להם: "פעלתם מצוין בפיגוע. התפקוד היה מצוין, גם של צוערים וגם של סגל".

אלאלוף תקף בחריפות את מבקרי התנהגות הצוערים בפיגוע ואמר: "חסרי האחריות מהטוויטר מטומטמים, ומי שלא היה בסיטואציה לא יכול לשפוט - בטח לא על בסיס הווידאו. מי שניתח את האירוע מרחוק בלי ידיעה מה קרה וקורה, וטוען לאפקט אזריה - הוא חסר אחריות".

הקצין הבכיר ניתח את הסרטון ואמר כי: "הצוערים שהיו במקום תפסו מחסה בהוראת המפקדת שלהם ולא ברחו. חתרו למגע לא מעט צוערים, למעשה מספיק צוערים כדי לא לירות אחד על השני".

לדבריו, העובדה שלא כל הצוערים שנכחו במקום פתחו באש, הביאה לכך שלא נפגעו חיילים מירי דו"צ (דו צדדי): "צילום הווידאו לא משקף את מה שהיה שם. ירו יותר מחמישה צוערים וקצינים, והחשש מירי דו צדדי עמד לנגד המפקדים".

דבריו של הקצין הבכיר נסמכים גם על ניתוח גופתו של המחבל שבסיומו הוברר, שבגופו התגלו קליעי רובה 5.56 רבים ולא רק קליעי אקדח 9 מ"מ של האזרח שירה בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר