פרסום ראשון

במוצ"ש: השר דרעי יפגש עם 'וועדת הרבנים למען השבת'

העובדה שהתבררה ליו"ר ש"ס מפי רבני הוועדה, כי 180 עסקים פתוחים מדי שבת ברחבי עיר הקודש, 100 מהם מצויים במרכז העיר, מובילה לפגישה המתוכננת למוצ"ש הקרוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה הרב יצחק גולדקנופף (צילום: ארכיון כיכר השבת)

לאור ריבוי חילולי השבת בירושלים בתקופה האחרונה, ביקש הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר וועדת הרבנים למען השבת, משר הפנים אריה דרעי, שיפעיל את סמכותו והשפעתו כשר הפנים ויסייע למאבק על שמירת הסטטוס קוו, מול ראש העיר ניר ברקת.

עסקני השבת בעיר טוענים, כי ישנם כ-180 עסקים הפתוחים מדי שבת ברחבי העיר, 100 מהם מצויים במרכז העיר. ההערכות הן כי כ-120 מהעסקים מחללי השבת נפתחו בתקופת כהונתו של ברקת, והעירייה אינה פועלת כראוי כדי לאכוף את הסטטוס קוו.

ל"כיכר השבת" נודע, כי הערב השיב השר דרעי כי הוא מוכן להיכנס לעובי הקורה, וביקש לשבת להתייעצות עם כל חברי וועדת הרבנים למען השבת. האסיפה נקבעה למוצאי שבת הקרובה והיא תתקיים בלשכתו של דרעי, כשבסיומה, מקווים בוועדה, יתקבלו החלטות על צעדים אופרטיביים מול ראש העיר.

לדעת חברים בוועדה, בתוקף תפקידו של דרעי כשר פנים להפעיל 'מנופים' מסוגים שונים מול ראש עיר - ברקת במקרה זה - שהתנהלות מקוממת בעיניו, וזאת אף ללא 'סמכויות השבת' שראש הממשלה עדיין מסרב להעביר לדרעי.

יצוין, כי הוועדה, שהוקמה לאחר פרשת המשחן בתשנ"ט, כוללת בתוכה נציגים של כל גדולי ישראל, כדלהלן: הרב צבי אודסר, הרב יוסף אריה דייטש, הרב הלל וינברג, הרב משה ידלר, הרב יוסף עמרם מושקוביץ, הרב שמואל בנימין סופר, הרב אברהם ישעיהו פיין והרב אמיר קריספל. מזכירי הוועדה הם: הרב יצחק גולדקנופף והרב יהודה יברוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר