לאור השקט היחסי

ישראל תרחיב את הכנסת חומרי הבניין לעזה

ישראל מרחיבה את אפשריות העברת הסיוע לרצועת עזה לאור השקט לאחרונה: מדובר בהחלטה להקים, לראשונה, מסוע להעברת דלקים וחומרי בנייה במחסום ארז (צבא וביטחון)

מעבר ארז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ישראל אכן מרחיבה את אפשריות העברת הסיוע לרצועת עזה לאור השקט ששורר שם לאחרונה: מדובר בהחלטה להקים, לראשונה, מסוע להעברת דלקים וחומרי בנייה במחסום ארז שבצפון רצועת עזה. כך פורסם ב-ynet.

ההחלטה כבר התקבלה במשרד הביטחון, ובתוך שנה או קצת יותר תחל הפעילות במקום. לצורך כך יורחב המעבר. מדובר במחווה משמעותית מצד ישראל, שכן כיום הציוד לרצועת עזה עובר דרך מעבר כרם שלום בלבד, וכעת - תעבור גם במחסום ארז, אשר משמש כיום למעבר בני אדם.

המעבר בנוי כך שהוא יכול לאפשר מעבר של עד 60 אלף בני אדם ביום. אולם כיום, בשל ההגבלות, עוברים דרכו בממוצע 120 בני אדם ביום - בעיקר מקרים הומניטריים מהרצועה. גם עובדים עוברים שם מדי יום, אם כי כמה עשרות בודדות.

לאחרונה התקבלה החלטה, בעקבות דרישתם של ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, וראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, להגדיל את מתן אישורי הכניסה לעובדים לצורך עבודות חקלאיות ביישובים בעוטף עזה. ההחלטה תצא לפועל כבר בתקופה הקרובה. אלא שבמקביל, ישראל תאפשר גם מעבר חומרים דרך מחסום ארז, אשר נחוצים משמעותית לשיקום הרצועה שהרוסה עוד מזמן צוק איתן.

בנוסף, לאחרונה החלה דרך מעבר ארז גם כניסה של מכוניות שרכשו פלסטינים ברצועה. כמה מאות כלי רכב עברו לעזה דרך המעבר בשלושת החודשים האחרונים והגיעו אל הרוכשים ברצועה.

שורת המחוות הללו התאפשרו בזכות השקט היחסי שנשמר בגבול רצועת עזה, ואושרו על ידי שר הביטחון. כל זאת על אף הידיעה כי מרבית הציוד שמועבר לרצועה נותר בידיו של חמאס ומשמש אותו למטרות התחזקות. יחד עם זאת, בישראל מודעים למצב ההומניטרי הקשה ברצועה, ולצורך לנקוט פעולות שיצמצמו ככל הניתן את המצב הקשה ממילא ולו רק באופן חיצוני.

כיום עוברות לרצועת עזה קרוב ל-1,000 משאיות ביום דרך מעבר כרם שלום. לפני מבצע "צוק איתן" עברו מדי יום בממוצע 300 משאיות. בעבר הועברו ציוד וחומרי בנייה דרך מעבר קרני הסמוך לקיבוץ נחל עוז, אולם המעבר סגור זה שנים רבות, וספק אם ישוב לפעול בעתיד הנראה לעין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר