השיפורים גרמו לליקויים – חברת הבנייה תשלם

בעלת דירה בקרית חיים טענה שעבודות שביצעה חברת הבנייה בדירה לפני שנכנסה אליה גרמו לליקויי בנייה. לפני כשבועיים נפסקו לה פיצויים של כ-60 אלף שקל (משפט)

עלות תיקונים ופיצויי עוגמת נפש לבעלת הדירה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

התובעת רכשה את הדירה שבקריית חיים מחברת הבנייה "מ.נ. חסקי" יחד עם בן זוגה המנוח בשנת 2010. במסגרת המשא ומתן הוסכם בין הצדדים על ביצוע מספר שינויים ושיפוצים בדירה.

שנה לאחר מכן, בני הזוג נכנסו לדירה ואז הסתבר כי בדירה יש ליקויים חמורים שאף לא אפשרו לחבר את הדירה לחשמל, ולדבריהם הביאו לעיכוב של 45 יום בקבלת אישור האכלוס מהעירייה (טופס 4).

מספר חודשים לאחר מכן הוגשה התביעה נגד החברה לבית משפט השלום בחיפה ובה נטען כי הדירה נמסרה לה כשהיא לא תקינה ויש בה בין היתר בעיות איטום ובנייה (למשל, דלת הכניסה נבנתה בקרבת חדר המדרגות והייתה גם צרה מדי וגם חסומה חלקית).

התובעת טענה כי חברת הבנייה סטתה מההסכמות לגבי השיפוצים בדירה וצריכה לשלם לה 90,790 שקל עבור תיקון הליקויים, בנוסף לפיצויים על עגמת נפש ועלות דיור חלופי בתקופת התיקונים.

חברת הבנייה הנתבעת כפרה בטענות נגדה ובאחריותה לליקויים הנטענים, ומתחה ביקורת על התנהלות התובעת, שלטענתה הזדרזה לפנות לבית המשפט פחות מחמישה חודשים לאחר שנכנסה לדירה.

לטענת הנתבעת, על פי ההסכם ביניהן, היא התחייבה לתקן אי התאמות שיתגלו במהלך שנת המגורים הראשונה, אך התובעת סיכלה כל אפשרות לתיקון הליקויים. לכן, הנתבעת ביקשה לאפשר לה לתקן את הליקויים, ככל שיימצאו, בעצמה.

לסיים את הסכסוך ומהר

השופט הבכיר יעקב וגנר מינה מומחה מטעם בית המשפט, שאישר כי הליקויים הנטענים שרירים וקיימים והעמיד את עלות התיקון על 53,301 שקל. בתוך כך השופט דחה את בקשת הנתבעת לתקנם בעצמה.

השופט קבע כי הגיעה השעה לסיים את הסכסוך הממושך בין הצדדים ובהתחשב בכך שהנתבעת הכחישה תחילה את קיומם של הליקויים, עדיף לאפשר לתובעת למצוא מישהו שיתקנם לשביעות רצונה ומבלי שתצטרך להיות תלויה בנתבעת, ולפסוק לזכותה פיצוי כספי שישקף את גובה עלות התיקונים.

בהתחשב בכך שהתובעת מתגוררת בדירה עם ליקויים זמן רב, השופט קבע כי מלבד עלות התיקונים היא גם זכאית לפיצוי עבור עוגמת נפש, אולם בסמוך נמוך של 4,000 שקל בלבד, וזאת משום שהוכח לו כי היא סירבה לאפשר לנתבעת לבצע את התיקונים.

בד בבד, השופט קבע שהתובעת נכשלה להוכיח שקיבלה את טופס האכלוס באיחור, וכך גם לא הוכח שהיא תצטרך לעזוב את הבית בתקופת התיקונים.

לפיכך, התביעה התקבלה בחלקה, והנתבעת חויבה ב-57,301 שקל, בתוספת מחצית מהוצאות המשפט ושכ"ט עו"ד בסך 12,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין מקרקעין • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבת: עו"ד צביה דותן סטרנס עוסק/ת ב- דיני מקרקעין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר