הפגישה שעוררה את מאבק השבת

אריה קינג חושף: מה הרבי מגור אמר על גולדקנופף ודרעי?​

אריה קינג, חושף לראשונה ב"כיכר השבת", את השיחה שניהל עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שעוררה את מאבק השבת בירושלים | בין השמות שעלו בפגישה: גולדקנופף, יוחנן ויצמן ואריה דרעי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק מרן האדמו"ר מגור (צילום: באיבות המצלם)

המלחמה על השבת בירושלים עלתה בסוף השבוע מדרגה, לאחר שחברי וועדת הרבנים לענייני השבת - כפי שדווח "בכיכר השבת" - נכנסו לעובי הקורה.

מתברר כי מה שגרם לשינוי הגדול היה דווקא ההירתמות של כ"ק מרן האדמו"ר מגור למאבק.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר אריה קינג, חבר מועצת העיר, כי "המאבק הזה על השבת הוא בעצם מתמשך של למעלה משנתיים שאנו זועקים ומתריעים. לקח לנו שנה להבין שראש העיר מתחייב ומבטיח ובעצם לא עומד במילה שלו. היינו טירונים וחדשים במערכת ולא הבנו איך שהוא בעצם 'מוריד' אותנו ומקדם הפרות נוספות של הסטטוס קוו בעיר".

"לנו כחברי מועצה יש מספר הזדמנויות לנסות להשפיע על ראש העיר לתקן את המצב", אומר קינג. "המרכזית שבהם הינה לפני העברת התקציב השנתי ולכן כעת הנושא התעורר מחדש. ראש העיר צריך את הקואליציה שתתמוך בו ואם נרצה כולנו ונשמור על אחדות השורות בין שוחרי השבת נוכל לוודא שכל השנה לא יהיו הפרות נוספות בסטטוס קוו".

קינג מפרגן לנציג חסידות גור בעירייה ואומר כי "הנציג של גור במועצת העיר יוחנן וויצמן לאורך כל השנים עמד לצידה של השבת והיה מהמובילים של המאבק הציבורי. עכשיו הגיעו מים עד נפש ולכן כולנו התגייסנו למען המטרה. יוחנן קיווה תמיד שיהיה לו סיוע מצד עסקני גור ולפעמים הוא התאכזב".

"אפילו מהרב יצחק גולדקנופף הוא קיווה שיהיה גיבוי חד משמעי אבל בפועל הוא מסייע לראש העיר. ברקת אומר לנו אל תדאגו אני מתואם עם גולדקנופף, הכל באישור", מספר קינג.

"אני אגיד לך את האמת", אומר קינג, "אני זיהיתי כל פעם את גולדקנופף כשליח האישי של הרבי. כדמות המוסמכת. ברגע שאתמול שמעתי פעם ראשונה במו אוזני בנוכחות עוד ארבעה אנשים יעקב ארנטרוי, רייזן שזה לא כך, הייתי מופתע".

קינג, חושף לראשונה ב"כיכר השבת" את השיחה שניהל עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, שהובילה להתעוררות המאבק לאחר שהאדמו"ר נכנס לעובי הקורה, ומספר כי "הרבי אמר: 'יש לי 5,000 חסידים בירושלים וכל אחד יכול לפעול למען השבת, אני לא מיניתי את גולדקנופף להיות הנציג שלי בעירייה למען השבת'".

"הרבי שאל אותי: 'איך יוחנן?', השבתי לו: 'הלוואי והייתי מגיע למסירות נפש של יוחנן ויצמן למען השבת. הרבי יכול להיות גאה בנציג שלו במועצת העיר שעושה הכל למען השבת'", מספר קינג.

אריה קינג (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"התחלנו את השיחה", אומר קינג, "שהיתה נדירה במושגי זמן בחצר החסידות, כשסיפרתי על הקושי שיש לי כשאני מוצא את עצמי מול אנשים חרדים שעוזרים לראש העיר לקדם מדיניות שנוגדת את עמדת כל חברי מועצת העיר החרדים - ואני לא רוצה להיכנס לשמות - וזאת בניגוד לאינטרס החרדי. אמרתי זו בעייה מערכתית בעיר. יש בעירייה גיבוי גם לנוצרים וגם לרפורמים. שיתוף פעולה מתגבר והולך ואז התמקדתי בעיקר בשבת.

"אמרתי לאדמו"ר שיש לנו את היכולת לעצור את ההידרדרות בסטטוס קוו כעת לפני העברת התקציב כשצריכים אותנו אבל כיוון שידוע לי שיש כאלו שמסייעים לראש העיר לקדם את המדיניות אז אני מבקש לדעת איך אפשר לעצור את ראש העיר בלי לפגוע בציבור החרדי המיוצג על ידי אותם עסקנים".

"הרבי העניק לנו גיבוי מוחלט ואמר לנו שחייבים לעצור את חילולי השבת", מספר קינג. "הרבי נתן לי כמה המלצות כיצד לפעול ובעצם אמר שאם רוצים שהמאבק יצליח צריך לגייס את כלל הציבור החרדי ולכן לא כדאי שגוף אחד או מגזר אחד שיוביל את זה אלא צריך שכולם יפעלו יחד במאוחד, וזו המשימה שלנו עכשיו לגבש את כלל הציבור החרדי החסידים, הליטאים וש"ס לצאת למאבק המשותף.

"הציבור לא מספיק מודע לכל ההפרות של הסטטוס קוו ובעיקר המעורבות העירונית בחילולי השבת וכשהרבנים יידעו על כל המקרים אז הכל ישתנה".

קינג ממשיך וחושף את הסיבה בגינה הלכו להיפגש גם אם נשיא המועצת, ראש הישיבה, הגאון חכם שלום כהן. "חכם שלום הלכנו כי הרבי העביר מסר ללכת לרבנים של ש"ס כי הוא רואה חשיבות בהשפעה על אריה דרעי. הוא סבור שיש לו חשיבות בנושא הזה", מספר קינג.

לדבריו, האדמו"ר הדגיש כי צריך את כלל הציבור אך העביר מסר שחשוב לערב את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ובשביל זה הרבי שלח אותם ל"רבנים שמשפיעים על דרעי".

יוחנן וייצמן אומר בתגובה ל"כיכר השבת" - כדי "להסיר לזות שפתיים", כי "ברקת אומר אכן בהרבה הזדמנויות שהוא מתואם עם וועדת הרבנים בבירור עם הרב גולדקנופף איש אמונם של גדולי ישראל במשך עשרות בשנים שאני וחברי המועצה נעזרים בו הרבה בכל נושא השבת, בנוכחות ראש העיר וחברי המועצה הוברר שציטוטי ברקת אינם נכונים וכי הרב גולדקנופף הוא זה שמוביל את מערכות השבת בספורטק ובמתחם התחנה ועומד בראש המאבק של הפסקת הבזיון בפתיחת החנויות בשבת, כל זה אינו עולה בקנה אחד עם רצונם של לבלרים יועצים ויח"צנים למיניהם הרוצים ליהנות משתי עולמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר