חילופי האשמות וגרסאות

מדוע מורשת מן המזרח לא מממנת את הילולת הרב כדורי?

מארגני הילולת המקובל רבי יצחק כדורי זצ"ל טוענים כי מאמציהם לקבלת סיוע מאגף 'תרבות מורשת מן המזרח' בעיריית ירושלים נכשלים. מנגד, צביקה כהן טוען כי לא קיבל פנייה לקבלת סיוע (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק כדורי זצוק"ל (צילום: SA'AR YA'ACOV, לע"מ)

זקן המקובלים, הצדיק רבי יצחק כדורי זצוק"ל, היה אחד הרבנים המזוהים ביותר עם תנועת ש"ס, במערכות בחירות המפלגה חילקה בקבוקי שמן עם ברכת הרב וקמיעות של הרב, שהשתתף בכנסי המפלגה והיה נחשב לאחת הדמויות המרכזיות של יהדות המזרח בדור האחרון.

אך יש מי שטוען כי בסיעת ש"ס הירושלמית שכחו או מנסים להתעלם מדמותו של הרב כדורי וכי באגף 'תרבות מורשת מזרח' שמוחזק ומנוהל על ידי סגן ראש העיר ויו"ר הסיעה המקומית צביקה כהן, מסרבים להשתתף בהוצאות ההילולה, למרות שמדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים. מנגד, צביקה כהן טוען כי לא פנו אליו או אל לשכתו והטענות אינם אלא אוסף שקרים.

אגף 'תרבות מורשת מן המזרח' הוקם בתקופתו של סגן ראש העיר אליעזר שמחיוף, עם תקציב של פחות ממיליון שקל. עם כניסתו של צביקה כהן לעיריית ירושלים האגף הפך לאחד הסמלים שלו, עם תקציב של למעלה מ-2 מיליון שקל שעובר לאירועים רבים עבור הציבור החרדי בעיר, כשבמרכזם: ערבי שירה במימון של עשרות אלפי שקלים, אך כפי הנראה אין מספיק כסף עבור הילולת הרב כדורי.

תיעוד נדיר: מרן הגר"ע יוסף והגר"י כדורי במסוק למען ש"ס

בחודש האחרון טוענים בחצרו של הרב כדורי - אלו שמארגנים בכל שנה את ההילולה, בהשתתפות הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והשר אריה דרעי - כי ביקשו עזרה בהוצאות ההילולה מאגף מורשת מזרח "לא מדובר בעזרה של מאה אלף שקלים, כמו אירועים אחרים שזכו לתקציב דומה, אלא בעשרות אלפי שקלים בודדים עבור הקמת מאהל בסמוך לציון וסיוע בהפקת ההילולה".

לדבריהם: "קיבלנו תשובה שלילית. שכחו את זכרו של הרב זצ"ל. הרב היה הגאווה של הספרדים, השתמשו בשמו ובשמן עם ברכתו בבחירות, ומה לא. אבל כנראה שלערב שירה עם יחיאל נהרי - בלי לזלזל בו - צריך להעביר עשרות אלפי שקלים מימון ולמאהל על ציון הרב כדורי אסור להעביר שקל אחד".

יתרה מזו, לדברי מנהלי הישיבה: "בשנה שעברה אחרי שהפעלנו לחצים רבים אישרו לנו השתתפות של 25 אלף שקלים. סכום פעוט אבל עדיין משהו. אתה חושב שקיבלנו שקל? בחלום. בסוף השנה אמרו לנו 'לא נשאר תקציב', וכך לא זכינו להשתתפות".

סיעת ש"ס בעיריית ירושלים

משה נמני, מי שהיה עוזרו של הגר"י כדורי זצ"ל טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי "צביקה כהן חודש ימים לא עונה לנו בכוונה לטלפון. בשנה שעברה הוא הבטיח לנו עזרה של תקציב בסך 25 אלף שקל ועל בסיס זה בנינו את התקציב להילולה, ובסוף הוא לא הביא אגורה שחוקה".

"לגבי השנה", טוען נמני, "הרב יוסף כדורי פנה אליו גם בחתונה וגם בנפרד ואמר לו 'נדבר - נדבר' ועד רגע זה אין עם מי לדבר". לדבריו: "אני פניתי עשרות פעמים לשני העוזרים שלו בבקשה שיעבירו לי אותו, בבקשה שיעזרו לי, אבל תמיד באופן קבוע אמרו שהוא לא יכול. למה? זו שערורייה. גם הבוקר שלחתי לעוזרת שלו הודעה מתי אפשר לשוחח עם צביקה אבל היא לא עונה".

מנגד, בסביבתו של צביקה כהן טוענים כי מעולם לא דיברו איתו בנושא, וכן לא עם לשכתו. "בחתונה של הבת שלו ניגש יוסי כדורי וביקש, צביקה אמר לו נדבר אחר כך, לא יותר מזה".

יתרה מזו, בלשכת כהן מכחישים את טענות מקורבי הרב כדורי ואומרים כי "לא הובטח להם בשנה שעברה שקל אחד, הכל שקרים על גבי שקרים".

"כיכר השבת" פנה לרב יוסי כדורי, מי שבימים אלו ממשיך את דרכו של אביו וסבו הגר"י כדורי זצ"ל, אך הוא שב וטוען כי "פניתי אליו בחתונה, לא פניה רשמית. משה נמני מנסה לתפוס אותו כדי שנפגש ולא מצליח, אנחנו במצב לא נעים".

יתרה מזו, צביקה כהן מצהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הפניה הראשונה בנושא שאני מקבל זה דרכך. אם תהיה פניה מסודרת ללשכה אני אטפל בזה, כבודו של הרב כדורי חשוב לי יותר מכל אחד אחר, אבל שתהיה פניה מסודרת ונוכל לטפל בה בכפוף לתקציב העירייה".

באשר לטענות כי בשנה שעברה התחייבו למנהלי ההילולה סך 25 אלף שקלים, טוען צביקה כהן כי הדבר אינו נכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר