למי להאמין?

רק לפני שבוע: הרב יצחק גולדקנופף הגן על ברקת | האזינו

בפגישה עם השר דרעי, תקף הרב יצחק גולדקנופף את הפרת הסטטוס קוו בירושלים. אך רק שבוע קודם לכן, הגן על ברקת ואמר בראיון כי "העיר ירושלים היא לא אנטי דתית" (אנשים)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר הוועדה למען השבת, מנהל בימים אלו מערכה נגד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. לטענתו: חילולי השבת בעיר הולכים וגדלים והסטטוס קוו בעיר הופר. אך רק שבוע קודם לכן הוא התראיין והגן על כבודו של ראש העיר והכחיש את הטענות אותן הוא טוען היום.

בישיבה עם השר דרעי, אמש, אמר גולדקנופף כי "כל הרבנים שיושבים פה הם נציגים של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. מצב השבת הולך ומדרדר. זה קורה בכל הארץ. מי היה מאמין שברכבת ישראל יחללו שבת? יושבים פה רבנים שיוצאים כל שבת למחות. רק לאחרונה במרכז העיר ירושלים נפתחו עוד חנויות שבהגדרה נפתחים 24/7.

"מדובר בפרצה חמורה בהפרת הסטטוס קוו. ירדנו יחד עם רבנים נוספים לחנויות. התחננו בפניהם. הם טוענים שכולם פותחים והעירייה מאפשרת להם. השבוע זה שבוע קריטי. ההצבעה על התקציב השנתי של העירייה. אנחנו מבקשים להוביל יחד מהלך גיבוש של ש"ס ויהדות התורה. שישמר הסטטוס קוו בתמורה להצבעה על התקציב".

אך בראיון שהעניק ביום ראשון שעבר ל'מהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', גולדקנופף היה נשמע אחרת ממה שמצהיר בימים אלו.

משה גלסנר: "בוא נתעסק בירושלים, יש ראש עיר שגור תמכה בו, ומאז יש הידרדרות נוראית במצב השבת בירושלים".

גולדקנופף לא אישר את תמיכת החסידות בניר ברקת: "עובדתית, כיום יש ראש עיר ניר ברקת. אני יכול לומר הרבה דברים, זו העיר שהכי הרבה תומכת במוסדות תורה, יש דברי שנעשים בעיר הזאת.

"הנושא של שבת בירושלים, הוא פרוץ, לא מהיום ולא מאתמול, לא מתקופת אורי לופוליאנסקי ולא מתקופת אהוד אולמרט אלא קודם. בירושלים יש הרבה חילונים ויש הרבה מקומות שפתוחים בשבת, יש מסעדות - שאנחנו באים לדבר על זה אומרים לנו 'חוקי עזר'. אנחנו פונים לפיקוח של העירייה.

גולדקנופף המשיך והגן על ברקת: "העיר ירושלים היא לא אנטי דתית, אי אפשר להגיד שהם גזרו גזרה על הציבור החרדי".

משה גלסנר: "מאה חמישים עסקים פתוחים מידי שבת בירושלים, זה לא היה פעם".

גולדקנופף: "כשאנחנו באם עם השאלה הזו שואלים אוותנו: כמה היו לפני חמש, ועשר שנים?"

משה גלסנר: "אומרים אפילו לא שליש".

גולדקנופף: "זה לא ממש מדויק". לדבריו: "אנחנו לוחצים היום על ברקת לא לסגור את מה שנפתח אצלו אלא גם מה שנפתח אצלו. הלחצים שיסגור הכל, גם מה שנפתח אצל לופוליאנסקי ואולמרט".

גולדקנופף המשיך ואתרג את ברקת: "אי אפשר להגיד שלא סוגרים, סוגרים. ועדיין יש חילולי שבת בירושלים אין מה לעשות: יש אנשים שמחללי שבת בירושלים. גם ראש העיר עצמו לא מצליח בקרית יובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר