מאבק השבת

ראשי המפלגות החרדיות ייפגשו עם ניר ברקת

ראשי המפלגות החרדיות, השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני ייפגשו ביום רביעי עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכדי לדרוש להפסיק את חילולי השבת בעיר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ייפגשו ביום רביעי בלשכת השר דרעי עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכדי לדרוש ממנו לעצור את חילולי השבת בעיר.

בפגישה צפויים להשתתף חברי מועצת העיר החרדים מכלל הסיעות החרדיות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ראשי המפלגות החרדיות יבהירו לברקת את חומרת נושא השבת, ואת התנאים של המפלגות החרדיות ודרישתם להפסקת חילולי השבת בעיר.

קראו עוד: רק לפני שבוע: הרב יצחק גולדקנופף הגן על ברקת | האזינו

אמש התבטא השר אריה דרעי כי "בירושלים יש 13 חברי מועצה חרדיים ועוד נציגים מהדת״ל. בשביל נושא השבת חייבים להתאחד כל הנציגים בירושלים, יחד, כגוש אחד. אם בירושלים ימשיכו לזלוג בנושא השבת - איך נצליח להילחם בערים כמו תל אביב?".

דרעי העביר מסר ברור: "כרגע ברקת הוא ראש העיר של כולם וכולם נמצאים בקואליציה. אם החרדים לא יהיו בקואליציה - אין לו קואליציה".

יו"ר ש"ס הוסיף והתחייב: "אני מהצד של ש"ס אתן הוראה מיידית לנציגים שלנו ללכת בנושא הזה עד הסוף. צריכים לגייס בנושא הזה גם את 'אגודה' ו'דגל' וללכת בנושא הזה כגוש אחד ולהודיע לראש העיר: 'אם לא תלך איתנו יד ביד בנושא הזה - לא נתמוך בתקציב".

כזכור, מה שגרם לשינוי הגדול היתה ההירתמות של כ"ק מרן האדמו"ר מגור למאבק, כפי שחשף בשיחה עם "כיכר השבת" אריה קינג, חבר מועצת העיר, שניהל שיחה עם כ"ק מרן האדמו"ר מגור, בה "הרבי אמר: 'יש לי 5,000 חסידים בירושלים וכל אחד יכול לפעול למען השבת, אני לא מיניתי את גולדקנופף להיות הנציג שלי בעירייה למען השבת'".

"הרבי שאל אותי: 'איך יוחנן?', השבתי לו: 'הלוואי והייתי מגיע למסירות נפש של יוחנן וויצמן למען השבת. הרבי יכול להיות גאה בנציג שלו במועצת העיר שעושה הכל למען השבת'", סיפר קינג.

"התחלנו את השיחה", תיאר קינג, "שהיתה נדירה במושגי זמן בחצר החסידות, כשסיפרתי על הקושי שיש לי כשאני מוצא את עצמי מול אנשים חרדים שעוזרים לראש העיר לקדם מדיניות שנוגדת את עמדת כל חברי מועצת העיר החרדים - ואני לא רוצה להיכנס לשמות - וזאת בניגוד לאינטרס החרדי. אמרתי זו בעייה מערכתית בעיר. יש בעירייה גיבוי גם לנוצרים וגם לרפורמים. שיתוף פעולה מתגבר והולך ואז התמקדתי בעיקר בשבת.

"אמרתי לאדמו"ר שיש לנו את היכולת לעצור את ההידרדרות בסטטוס קוו כעת לפני העברת התקציב כשצריכים אותנו אבל כיוון שידוע לי שיש כאלו שמסייעים לראש העיר לקדם את המדיניות אז אני מבקש לדעת איך אפשר לעצור את ראש העיר בלי לפגוע בציבור החרדי המיוצג על ידי אותם עסקנים".

"הרבי העניק לנו גיבוי מוחלט ואמר לנו שחייבים לעצור את חילולי השבת", הוסיף קינג. "הרבי נתן לי כמה המלצות כיצד לפעול ובעצם אמר שאם רוצים שהמאבק יצליח צריך לגייס את כלל הציבור החרדי ולכן לא כדאי שגוף אחד או מגזר אחד שיוביל את זה אלא צריך שכולם יפעלו יחד במאוחד, וזו המשימה שלנו עכשיו לגבש את כלל הציבור החרדי החסידים, הליטאים וש"ס לצאת למאבק המשותף.

"הציבור לא מספיק מודע לכל ההפרות של הסטטוס קוו ובעיקר המעורבות העירונית בחילולי השבת וכשהרבנים יידעו על כל המקרים אז הכל ישתנה".

לדבריו, האדמו"ר הדגיש כי צריך את כלל הציבור אך העביר מסר שחשוב לערב את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ובשביל זה הרבי שלח אותם ל"רבנים שמשפיעים על דרעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר