הצהיר על מחלת אלצהיימר וקיבל מאות אלפי שקלים

כתב אישום הוגש נגד איש העסקים קובי בן גור שהצהיר כי סובל מדימנציה ומאלצהיימר ובכך ביקש להיפטר מעונש. בעקבות ההצרה, בן גור קיבל תקציבים מהביטוח לאומי (בארץ)

רו"ח קובי בן גור. ארכיון (צילום: יוסי זליגר פלאש 90 )

כתב אישום הוגש נגד איש העסקים רואה החשבון קובי בן-גור. בן גור מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט, אותן עבר במסגרת ההליך הפלילי שנוהל נגדו בפרשת רשות המיסים ב-2011.

במקביל לכתב האישום, הודיעה הפרקליטות לבית המשפט על הסדר טיעון שהושג בין הצדדים, במסגרתו יודה בן-גור בכך שבניסיון לקבל הקלה בעונשו הוא הגיש לבית המשפט תיעוד רפואי שהשיג במרמה ובמצגי שווא כאילו הוא חולה באלצהיימר. בנוסף, הוא יודה שקיבל במרמה מהביטוח הלאומי קצבה חודשית והכרה בנכותו.

על פי ההסדר שהושג בין הצדדים בן גור ירצה מאסר בפועל של חודשיים שירוצו בעבודות שירות וקנס בסך 150 אלף שקל, ובנוסף הוא ישיב לביטוח הלאומי כ-200 אלף שקל שקיבל מהם במרמה.

בפרשת "רשות המיסים" הורשע בן-גור במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של מתן שוחד – האחת לראש רשות המיסים דאז ג'קי מצא, והשנייה לעובדת הרשות אורנה בכר, ובשתי עבירות של שידול להפרת אמונים, במהלך משפטו, הגיש בן-גור לבית המשפט מסמכים שונים המעידים על מצבו הבריאותי הקשה לטענתו ועל כך שהוא סובל מדמנציה אשר פוגעת בכושר שיפוט המציאות שלו.

בין היתר, המסמכים העידו כי מצבו של בן גור מבחינה תפקודית תואם למצב של נכות מלאה, בשל מחלת האלצהיימר בה לקה כביכול. כל זאת, בשעה שבן-גור מעולם לא חלה במחלה זו, מטרת הגשת המסמכים על ידי בן גור הייתה למטרת התחשבות בית המשפט ובהקלה בעונשו, בכך שיצדיקו עונש בדרך של ריצוי בעבודות שירות. לעומת המצגים שהוצגו בפני בתי המשפט השונים, כאשר התייצב הנאשם בפני הממונה על עבודות השירות, הוא הצהיר כי מצבו הבריאותי תקין, וזאת על מנת להימצא כשיר לביצוע עבודות השירות ובניגוד לאמור במסמכים הרפואיים מהעת הרלוונטית.

ומנגד ממסמכים שהגיש בן גור לצורך קבלתו לעבודות שירות הוא נמצא כשיר לבצע עבודות שירות ומסמכים אלו סתרו את טענתו כי הוא סובל מדימנציה וממחלת האלצהיימר, בנוסף לכך, הופיע בן-גור עם אשתו בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. במסגרת זו, בוצע לו אבחון פסיכיאטרי במהלכו הציג בן-גור מצג שווא כאילו הוא סובל מתסמיני אלצהיימר ואינו יכול להשיב לשאלות פשוטות. בהסתמך על המצג הכוזב אותו הציג והמסמכים האמורים שהתקבלו אף הם במרמה, כאמור, קבעה הוועדה הרפואית מטעם המל"ל כי הנאשם זכאי לקצבת נכות בשיעור של 76% בשל מצבו הרפואי וכן 105% לקצבת שירותים מיוחדים. בשל מצגי השווא, קיבל בן-גור קצבה חודשית בסך 6,500 שקל במשך למעלה מ-3 שנים ובסך הכל קיבל במרמה מהביטוח הלאומי כ-205 אלף שקל. וכעת כאמור הוא הדרש להשיב את הכסף למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר