תוצרת עזה

אולפן הפקות הסרטים של דאעש מוקם ב... עזה

בקהיר מודעים לחיזוק שיתוף הפעולה בין ארגוני הטרור, חמאס ודאעש - שמפעיל בעזה אולפן הפקות לסרטי התדמית שלו ומתפעל עם החמאס את מנהרות ההברחה (העולם הערבי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
מנהרות בעזה. ארכיון (צילום: פלאש 90)

ארגון הטרור חמאס בעזה ואנשי ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) בחצי האי סיני החלו לאחרונה לחזק את שיתוף הפעולה בין הארגונים, בידיעת המצרים.

על פי דיווחים, במצרים יודעים על שיתוף הפעולה בין הארגונים, בין היתר בכל הקשור להברחות במנהרות, ובחמאס דווקא מרוצים מהפעילות התת-קרקעית והארגון גובה מיסים על תעבורת הסחורות במנהרות.

בנוסף ארגון דאעש מפעיל ברצועת עזה משרד להפקות סרטי התעמולה שלו וסרטוני קבלת האחריות לפיגועים אותם הוא מבצע. בקהיר מתעלמים מכך, למרות שבתקופה האחרונה התגברו פיגועי הטרור של דאעש בסיני ומקורם של כלי הנשק לפיגועים אלו הוא ככל הנראה רצועת עזה.

נראה שההתעלמות המצרים משיתוף הפעולה בין הארגונים וההברחות בגבול בין עזה למצרים היא הרצון המצרי שלא לפגוע בפרנסת הבדואים המתפעלים את המנהרות.

בתוך רצועת עזה נמתחת ביקורת על חמאס שאינו גובה מיסים כראוי מההברחות במנהרות וכי הסחורות הנכנסות לרצועה דרך המנהרות לא מתועדות ולא נרשמות ודבר מביא לירידת מחירים ולפיחות במחירי המוצרים המגיעים לרצועה דרך ישראל.

נראה ששיתוף הפעולה בין הארגונים פורה שכן כיום על ניהול מנהרות ההברחה מצד עזה מופקד הזרוע הצבאי של חמאס ומהצד המצרי שולט דאעש על פתחי המנהרות. חמאס מצידו מטפל בפצועי ארגון דאעש ומסייע לארגון גם בנשק המיוצר ברצועה ובו נעשה שימוש בפיגועים נגד כוחות הביטחון המצריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר