היסטוריה ב'ירחי כלה'

כך ניצל היהודי שירה במחבלים הערבים

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי קיבל, באורח נדיר, את פניהם של מאות משתתפי ה"ירחי כלה" של אגודת ישראל בארה"ב, בפניהם נשא דברים הגר"י זילברשטיין | צפו בתיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: בעריש פילמר)

לאחר שנים שלא נטל חלק ב'ירחי כלה' ובמעמדים לתושבי חו"ל, חרג אמש (ראשון) מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ממנהגו - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - וקיבל בבית מדרשו 'לדרמן' בבני ברק את משתתפי 'ירחי כלה' של תנועת 'אגודת ישראל' שהגיעו ללמוד בארץ במשך מספר ימים.

בשנים האחרונות, כפי שדווח ב"כיכר השבת", בשיאם של ימי החיזוק נשא דברים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בפני המשתתפים. השנה בשל חולשתו פנתה הנהלת אגו"י בארה"ב למזכיר מועצת גדולי התורה הרב אברהם רובינשטיין על מנת שייכנס למרן שר התורה ויבקש לקיים מעמד קבלת פנים למאות האורחים במעונו ואכן מרן נעתר לבקשה.

במהלך הכינוס נשא דברי חיזוק בפני המשתתפים חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שסיפר עובדות והנהגות מגדולי הדור.

הגר"י זילברשטיין סיפר לאנשי העסקים כי היה פעם יהודי שנקלע לסכנת חיים מול מחבלים ערבים ובלית ברירה הוציא את אקדחו וירה בהם כשהוא הורג ופוצע אותם.

המשטרה שסברה שפעל שלא כצדק וטענה כי לא היה בסכנת חיים באותה העת הגישה נגדו כתב אישום והוא נענש במאסר של עשרות שנים בכלא על כך שירה.

האסיר שהיה מדוכדך עד עמקי נשמתו פנה לרב שהגיע לבקרו בבית האסורים ותהה מדוע עליו לשבת לחינם על לא עוול בכפו.

"אם אלוקים עשה נס והציל אותי מהמחבלים מדוע הוא עשה שאשב בבית הסוהר", תהה האסיר בעצב.

הרב הגיע אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וסיפר לו על המעשה ועל כך שהיהודי מבקש לצאת מהמיצר אליו נקלע שלא בטובתו.

מרן ראש הישיבה שאל כיצד התרחש המקרה בו הצליח להרוג את הערבים שביקשו לפגוע בו והרב סיפר כי האסיר התפלל מעומק ליבו להקב"ה שיציל אותו ואכן הצליח לפגוע בהם בלי להיפגע.

מרן הגראי"ל השיב: "נו, אז שיתפלל לקדוש ברוך הוא שיוציא אותו מהמעצר".

ואכן, מספר הגר"י זילברשטיין, לאחר תקופת זמן הגיעה בחסדי שמיים עדות לשב"כ של אחד המחבלים שהשתתף באירוע וסיפר כי אכן רצו להרוג את היהודי ובזכות עדות זו התברר כי גירסתו של האסיר היתה נכונה והוא שוחרר מהמעצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר