שישי הגדול

השבעת טראמפ לנשיא - זה מה שמתוכנן

נשיא ארצות הברית ה-45, דונלד טראמפ, יושבע ביום שישי לתפקידו. 35 ארגוני אבטחה עמלים על אבטחת האירועים בצל החשש מתגרה המונית עם מתנגדי טראמפ (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הנשיא הנבחר דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

היום הגדול של נשיא ארצות הברית הנכנס, דונלד טראמפ, מגיע ביום שישי הקרוב ה-20 בינואר, אז יושבע טראמפ לתפקידו וייכנס באופן רשמי לבית הלבן.

בוושינגטון מסיימים את ההכנות לטקס הנערך שם אחת לארבע שנים - השבעתו של הנשיא הנבחר, והפעם ה-45 במספר.

הטקס מוגדר כאחד המאובטחים ביותר בארצות הברית ויותר מ-35 ארגוני ביטחון מעורבים באבטחת האירוע. מארגני הטקס מודעים כי לאירוע יגיעו לא רק תומכיו של הנשיא אלא גם מתנגדיו שיבקשו להביע את מחאתם על בחירתו של טראמפ לתפקיד הנשיא בניגוד לציפיותיהם.

אלה האירועים המרכזיים הצפויים לאזרחי ארצות הברית בסוף השבוע הקרוב:

  • יום חמישי (19 בינואר)

טקס הנחת זרי פרחים בית הקברות הלאומי ארלינגטון בטקס ישתתפו דונלד טראמפ וסגנו המיועד מייק פנס שיחלקו כבוד ליוצאי צבא ארה"ב.

באותו יום ייערך המופע "להפוך את אמריקה גדולה שוב", זהו האירוע שיפתח רשמית את חגיגות ההשבעה לנשיאות והוא יתקיים באנדרטת לינקולן בהשתתפות הנשיא הנכנס וסגנו פנס.

  • יום שישי (20 בינואר)

06:30: פתיחת השערים לקהל לרחבת טקס ההשבעה.

12:00: תחילת טקס ההשבעה.

בטקס ישתתפו אלפי בני אדם ובהם הנשיא היוצא ברק אובמה ורעייתו, היריבה הפוליטית הילרי קלינטון ובעלה הנשיא לשעבר ביל, ג'ורג' בוש הבן ורעייתו לורה, ג'ימי קרטר ונכבדים רבים נוספים, בהם נציגי מדינות זרות.

לאחר מכן ייערך מצעד ההשבעה המסורתי בשדרת פנסילבניה ובתום המצעד יתקיימו שלושה נשפים רשמיים.

למחרת בשבת ייערך טקס תפילה לאומי בקתדרלה הלאומית של וושינגטון.

אחד האתגרים העומדים בפני מערכת אבטחת האירועים הוא החשש מתגרה המונית בין תומכי טראמפ למתנגדיו.

לאזור טקס ההשבעה בוושינגטון צפויים להגיע לא פחות מ-800 אלף בני אדם ובהם אישים רבים ומאובטחים מכל העולם דבר המגדיל את האתגר של מערכות האבטחה.

נציין כי מארגני הטקס התקשו למצוא זמר מוכר אמריקני שילווה את ההשבעה מאחר ורבים מהאמנים החליטו להחרים את הנשיא הנכנס וסירבו להופיע בפניו.

בתום טקס ההשבעה תחל באופן רשמי כהונתו של טראמפ כנשיא. הנשיא היוצא אובמה ורעייתו מישל יעזבו את הבית הלבן בשיירת מכוניות לבית החדש ששכרו בוושינגטון וטראמפ ומשפחתו יקיימו את הצעדה המסורתית מבניין הקפיטול לבית הלבן לאורך שדרות פנסילבניה ובצדי הרחוב יריעו להם המוני התומכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר