הפתרון לא פותר

הכישלון של כחלון: מצוקת הדיור מחריפה

תכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון לטיפול במצוקת הדיור לא מריאה והנתונים - מאכזבים. כחלון נסוג מהבטחותיו ומצהיר: "אני רק דואג לדירות זולות לא לפתרון כולל" (כלכלה)

שר האוצר משה כחלון (צילום: Emil Salman/POOL)

שנת 2016 מסתמנת כשנת אכזבה לשר האוצר משה כחלון שלא רשם הישג משמעותי בתחום הדיור, תחום הדגל אותו הבטיח לבוחריו יותר מכל, ויתירה מכך אף המצוקה מחריפה והמחירים עולים.

בשנה שבין אוקטובר-נובמבר 2015 לאוקטובר-נובמבר 2016 עלה מדד מחירי הדירות בקצב של 8.1%. מדובר בקצב מהיר, לקראת סוף השנה הוא רשם האטה מסוימת, אולם בחודשים אוקטובר-נובמבר 2016 נרשמה עליית מחירים של 0.4% לעומת ספטמבר-אוקטובר.

נראה שתכנית הדגל של כחלון מחיר למשתכן וצוות הטיפול במשבר הדיור בראשותו של אביגדור יצחקי לא רושמים הצלחות מיוחדות.

בין מהלכיו של כחלון היתה ההדרה של המשקיעים מתחום הדיור בין היתר באמצעות העלאת מס הרכישה וקידום חוק ריבוי נכסים, (חוק דירה שלשית) שהטילו מיסים על מחזיקים ביותר משתי דירות

ואכן חוקים אלה הביאו את המשקיעים למכור את דירותיהם אך מחירי הדירות המשיכו לעלות למרות זאת.

בעקבות הנתונים הלא מחמיאים במיוחד לכחלון, התבטא זה האחרון כמה פעמים כי לא התחייב להוריד את מחירי הדירות אלא רק למכור דירות מוזלות לצעירים ונראה שמדד מחירי הדירות הגבוה הוא ככל הנראה אחת מהסיבות לשינוי בעמדתו.

כחלון יכול אולי רק להתנחם בעובדה שלמרות חוק דירה שלישית נראה שהמשכירים לא העלו את שכר הדירה כפי שאיימו ומדד שירותי דיור בבעלות הדיירים, שמשקף את התמורות בשכר הדירה, ירד ב-0.1% ובכך נמשכת המגמה של התנתקות מחירי הדירות ממחירי שכר הדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר