מקומם

נכס של 'יד ושם' נמכר למקורב במחיר זול

אולם בתל אביב שירש 'יד ושם' מניצול שואה נמכר לעו"ד המקורב ל'יד ושם' במחיר זול יחסית ומוצע כעת למכירה במיליוני שקלים יותר מהמחיר שנרכש (חדשות, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
יד ושם (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

מקומם! נכס שירש יד ושם נמכר במכרז למקורב ליד ושם במחיר זול מידי: בחדשות 2 נחשף אתמול (ראשון) כי אולם בתל אביב שהיה במשך שנים נקודת המפגש של קהילת ניצולי השואה מהעיר רוזישץ שבאוקראינה הועבר לאחר מותו של בעל הנכס שהוריש אותו ל'יד ושם', שלא הצליח לרשום את הנכס, בשטח של 360 מ"ר, על שם הארגון ולכן הציע אותו למכירה במכרז.

מי שזכה במכרז הוא עו"ד שפיר שילנסקי, איש עסקים ואיש נדל"ן, וגם - חבר מועצת "יד ושם" וגם כמה מפתיע בנו של ח"כ דב שילנסקי, שהיה שנים חבר הנהלה ביד ושם, ומיוזמי הפרויקט "לכל איש יש שם".

הנכנס נקנה על ידי עו"ד שילנסקי במחיר של 2,350,000 שקלים בלבד והיום כחצי שנה לאחר הרכישה הנכס מוצע למכירה בשמונה מיליון שקלים ומוצע להשכרה ב 140 שקל למטר מרובע מחיר גבוה ללא כל ספק בהתחשב במחיר שבו הוא נקנה.

ביד ושם הגיבו לתחקיר חדשות 2: "בכל תהליך מכירת הנכס, יד ושם פעל באופן מדוקדק ועל פי הדין. הנכס הוצע למכירה לציבור הרחב במכרז פומבי, פורסם באמצעי תקשורת מרכזיים, והוצג בפני עשרות קונים פוטנציאליים. על פי חוות הדעת של השמאי שהתייחסה לבעיות הרבות הקיימות בנכס, הוא היה שווה 2.36 מיליון שקלים. לאחר שהמחיר הגבוה הראשוני שהוצע במכרז עמד על 1.8 מיליון שקלים בלבד, החליט יד ושם לנהל הליך התמחרות אליו ניגשו 4 מציעים.

"בסיומו ההצעה הגבוהה ביותר הייתה של עו"ד שילנסקי במחיר שזהה כמעט לחלוטין לחוות הדעת השמאית. ההצעות האחרות היו נמוכות בעשרות אלפי שקלים. לפני קיום ההתמחרות נמסרה הודעה למשתתפים, על העובדה שעו"ד שילנסקי הוא חבר במועצת יד ושם - מועצה ציבורית המתכנסת פעם בשנה ובה חברים 120 איש שעושים את תפקידם בהתנדבות. איש מהמשתתפים לא התנגד להשתתפותו של עו"ד שילנסקי. השיקול היחיד שעמד בפני וועדת המכרזים הוא קבלת תמורה גבוהה ככל האפשר עבור הנכס, כאשר לזהות הרוכש לא ניתן כל משקל בהחלטה. העובדה שהנכס מוצע למכירה במחיר כזה או אחר לא מצביעה כלל על השווי האמיתי של הנכס. דווקא העובדה שנוהל מכרז פומבי והתנהל הליך התמחרות מעידה על שוויו האמיתי".‎

תגובת עו"ד שפיר שילנסקי: "הנכס נרכש כדת וכדין, לאחר שהוצא במכרז פומבי ונערכה התמחרות למכירתו. הנכס אכן יוצע למכירה במכרז במחיר התחלתי של 8 מיליון שקלים, שהוא המחיר המקובל בשוק, ואכן נתקבלה הצעה לשכירות ארוכת טווח לנכס במצבו הנוכחי, במחיר של 135 שקלים למ"ר.

"מאז פרסום המכרז ועד לרגע זה לא היה לי קשר עם איש ממוסד יד ושם במישרין או בעקיפין מלבד עם עורך דין אלי אברך. אילולא הייתי משתתף במכרז היה הנכס נמכר בכחצי מיליון ₪ פחות. צר לי שאתם מקשרים לעניין את אבי ז"ל, יו"ר הכנסת ה-12, אשר הקדיש את חייו למדינת ישראל ותרם רבות למוסד יד ושם‎".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר