המסע הסיני

ארבעה ימי רכיבה על אופנוע בדרך הביתה

מאות אלפי סינים עושים את דרכם בימים אלו לבתיהם לרגל ראש השנה הסיני. מדוע הם עושים את הדרך המפרכת והארוכה על אופנועים ומי מסייע לרוכבים הנחושים? (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הרדיו הבינלאומי של סין)

מי צריך רכבת? בכל שנה יותר מ-400 אלף עובדים מהגרים במחוז גואנג דונג מדרום סין בוחרים לרכב חזרה למחוז ביתם על אופנועים כדי להתאחד עם משפחותיהם בראש השנה הסיני.

על פי הרדיו הבינלאומי של סין, הם עושים את זה לעיתים כיוון שקשה להם למצוא כרטיס רכבת בתקופת הנסיעות העמוסה ביותר בשנה ולעיתים כדי לחסוך כי עלות הרכיבה על אופנוע נמוכה ממחיר כרטיס רכבת.

השנה 10,000 אופנוענים שנרשמו מראש יכולים לתדלק חינם בתחנות של חברת סינופק באזור ולקבל גם בגדים, תרופות, מים חמים ושכמיות גשם ללא תשלום לקראת המסע מה שיקל עליהם את המסע הארוך והמייגע.

40% מהרוכבים גם לוקחים את בני משפחותיהם על האופנוע, אבל השנה בני המשפחות יכולים לבחור לקחת גם את "אוטובוס האהבה" הביתה. האוטובוס פועל כחלק מתוכנית צדקה בחסות חברת הדלק הסינית סינופק שמשתמשת בנסיעה למטרות פרסום.

רוב האופנוענים חוזרים למחוזות הסמוכים. מי שחוזר למחוז גואנגסי יכול להגיע הביתה בכמה שעות ולמחוזות בסצ'ואן, ג’ויג'ואו, הונאן וג'אנגסי המסע ייקח עד ארבעה ימים.

ראש השנה הסיני נחשב לאחד החגים החשובים ביותר בסין והוא לעיתים הזמן היחיד במשך השנה שעובדים מהגרים יכולים לחזור הביתה כדי לבלות עם משפחותיהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר